Smulkieji apie stambiųjų konkurenciją: ten – nesibaigiančios akcijos

Turgus, kaip apsipirkimo vieta, praranda savo svarbą, žmonės vis dažniau užsuka į prekybos centrus, čia jie perka ne tik kasdienes prekes, bet ir apsiperka šventėms. Turgaus prekybininkai pripažįsta užleidžiantys pozicijas didiesiems, kuriuose, pasak smulkiųjų, nesibaigiančios akcijos.
Vilniaus Kalvarijų turgus
Vilniaus Kalvarijų turgus / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Daugiau nei 20 metų turguje įvairiomis galanterijos prekėmis prekiaujantis Norbertas džiaugėsi, kai likus dar daugiau nei mėnesiui iki švenčių pirkėjų pagausėjo, pinigus jie leido drąsiai, bet gruodžio pabaigoje pardavimai sumenko.

„Nebuvo tokios šventinės prekybos, kaip būna kasmet. Aišku, buvo šioks toks pagyvėjimas. Buvo daug mažiau atvažiavusiųjų iš užsienio. Mūsų tautiečiai grįžta iš tos Anglijos, ateina apsipirkti, šiemet jų pas mus nebuvo“, – aiškina prekybininkas Norbertas.

Maistą ir dovanas šiemet turguje pirko beveik penktadalis apklaustųjų. Smulkiųjų verslininkų atstovė sako, kad mažėjančios pardavimų apimtys tikrai jaučiamos, ypač lauko turgavietėse, o tokių šalyje vis dar yra apie 80 proc.

Didieji prekybos centrai gali pateikti įvairias kainas, ten – nesibaigiančios akcijos, – teigia Smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos vadovė Zita Sorokienė.

„Yra didžiulė konkurencija. Beveik kiekviename miestelyje, kuriame gyvena apie 20 tūkst. žmonių, yra 6–7 prekybos centrai. Didieji prekybos centrai gali pateikti įvairias kainas, ten – nesibaigiančios akcijos“, – teigia Smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacijos vadovė Zita Sorokienė.

Apklausa rodo, kad vis dažniau taupydami laiką žmonės dovanas perka net tik didžiuosiuose prekybos centruose, bet ir internetu.

„22 proc. perka Lietuvos internetinėse parduotuvėse, o 12 proc. – užsienio parduotuvėse. Anksčiau tikrai būdavo daugiau žmonių, kurie perka turguose, tačiau dabar, kai galime gauti visko, ko tik širdis geidžia, parduotuvėse, kurios yra arti namų, tai daugiau žmonių apsiperka prekybos centruose, o mažiau turguje“, – sako TNS LT rinkos tyrimų specialistė Rūta Matulaitė.

Penktadalis lietuvių taip pat ieško išskirtinių prekių, perka jas parduotuvėse, kurių nėra didžiuosiuose prekybos centruose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų