Socialiniame tinkle „Facebook“ penktadienį pasirodė skundų apie gautus laiškus iš „Sodros“, kuriuose verslininkams, savarankiškai dirbantiesiems nurodoma, kad jie skolingi socialinio draudimo įmokų.
„Primename, jog teisė priverstinai išieškoti socialinio draudimo įmokas, delspinigius, palūkanas ir baudas atsiranda nuo kitos dienos, kurią valstybinio socialinio draudimo įmokos, delspinigiai, palūkanos ir baudos turėjo būti sumokėti“, – tokiais laiškais penktadienį išgąsdinti verslininkai.
Sodra suskubo informuoti, kad laiškai yra neteisingi.
„Sodra“ atsiprašo, jog dėl programinės įrangos netinkamo veikimo dalis savarankiškai dirbančių asmenų šiandien gavo klaidingus pranešimus apie turimas socialinio draudimo įmokų skolas. Programinės įrangos klaidos šiuo metu šalinamos, o jas ištaisius ir teisingai apskaičiavus savarankiškai dirbančių asmenų įmokų skolas, bus išsiųsti pranešimai su tinkama informacija“, – informuoja „Sodra“.
Valstybinio socialinio draudimo fondas prašo savarankiškai dirbančių asmenų, gavusių tokius pranešimus ir abejojančių dėl mokėtinų sumų, neskubėti mokėti.
„Patikiname, kad iki naujų pranešimų išsiuntimo nebus vykdomas savarankiškai dirbančių asmenų įmokų skolų išieškojimas, taip pat nebus skaičiuojami delspinigiai“, – teigiama pranešime ir pažymima, kad „Sodra“ prisiima atsakomybę už netikslią informaciją ir taiso klaidas, kad jos ateityje nepasikartotų. Prašome draudėjų kantrybės ir dar kartą atsiprašome.
15min primena, kad jau pernai buvo analogiška situacija – „Sodra“ dėl techninių klaidų išplatino klaidingą informaciją apie kai kurių įmonių skolas, taip pat dalis darbuotojų asmeniškai gavo senas ir netikslias mėnesines ataskaitas.