„Norime priminti ir paraginti gyventojus pateikti neterminuotus prašymus ligos išmokoms gauti. Tuomet ateityje jokių prašymų teikti nereikės.
Šiuo metu yra nedidelė dalis gyventojų, kurie sirgo ir turėjo nedarbingumo pažymėjimą, tačiau prašymo gauti ligos išmoką nepateikė. Jiems į asmeninę „Sodros“ paskyrą gyventojui ir elektroniniu paštu tiems, kurie yra elektroninio pašto adresą nurodę „Sodrai“, išsiuntėme priminimus pateikti prašymą ligos išmokai gauti“, – sako „Sodros“ klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas Evaldas Mikutis.
Pateikus prašymą „Sodra“ išmokas moka ir už praėjusį, tačiau ne ilgesnį nei 12 mėnesių nuo ligos pabaigos dienos, laikotarpį.
Iš viso „Sodros“ pranešimus į asmeninę paskyrą gyventojai.sodra.lt gavo beveik 70 tūkst. gyventojų, 30 tūkst. iš jų – ir elektroniniu paštu. Daliai jų „Sodra“ išmokų nemokės, nes jie sirgo ir nedarbingumo pažymėjimą turėjo vieną arba dvi dienas, tačiau tai yra priminimas ir paskatinimas jiems pateikti neterminuotą ligos išmokos prašymą.
Tokį prašymą paprasta pateikti netgi neišeinant iš namų – per asmeninę „Sodros“ paskyrą gyventojui. Tereikia prisijungus skiltyje prašymai pasirinkti neterminuotą ligos išmokos prašymo formą ir ją užpildyti.
Tokius prašymus jau yra pateikę 725 tūkst. gyventojų – daugiau nei pusė visų apdraustųjų, galinčių gauti ligos išmokas.
„Būna atvejų, kad žmogus serga, o vėliau pamiršta prašymą pateikti. Teikiant neterminuotą prašymą patikriname ir išmokame išmokas už praeitą metų laikotarpį, jeigu jos dar neišmokėtos, taip pat tai yra garantija, kad ateityje, norint gauti išmoką už sveikti skirtas dienas užteks kreiptis į gydytoją, kuris „Sodrai“ pateikia elektroninį nedarbingumo pažymėjimą ir žmogui daugiau niekuo rūpintis nereikia – tik ramiai sveikti“, – sako E.Mikutis.
Svarbu – jeigu prašymą skirti ligos išmoką gyventojas buvo pateikęs iki 2016 m. rugpjūčio, reikėtų jį pateikti iš naujo.