Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Specialistė įvardijo, kodėl Z kartai ypač aktualu vystyti asmeninį prekės ženklą

Vadinamoji „Z karta“ į darbo rinką įsilieja nešina naujomis vertybėmis ir šiuolaikišku požiūriu į darbą. „Tai individualistai, savirealizacijos ieškantys jauni žmonės, nevengiantys kalbėti apie savo poreikius“, – taip Z kartą apibūdina jos atstovė, marketingo specialistė Aušrinė Misiūtė, rašoma pranešime spaudai.
Jauni žmonės su telefonais
Jauni žmonės su telefonais / 123RF.com nuotr.

Jaunam žmogui ypač svarbi identiteto paieška ir tai, kaip jis yra matomas viešoje erdvėje – pasak A.Misiūtės, socialiniuose tinkluose klestint nuomonės formuotojams, jaunoji karta yra gerai susipažinusi su asmeninio prekės ženklo kūrimu. O JAV atlikti tyrimai („Morning Consult“) parodė – 67 proc. šios kartos atstovų mano, kad turėti asmeninį prekės ženklą yra labai svarbu.

Karjeros ir balanso paieškos

Per pastaruosius keletą metų karjerą pradėję jaunuoliai turėjo pakankamai neįprastą startą: „Pandemija, karas, finansinis nestabilumas – tai privertė jaunus žmones atsigręžti į tai, kas svarbiausia, tad darbo rinkoje Z karta pirmiausiai vertina gerbūvį, saugumą, emocinę sveikatą, taip pat lygias galimybes.“

A.Misiūtė pastebi, kad nors Z kartos atstovai ieško prasmės karjeroje, jiems labai svarbi pusiausvyra tarp asmeninio gyvenimo ir darbo. „Tai karta, norinti laisvai gyventi. Ieškantiems darbo jaunuoliams ypač svarbu, ar darbdavys vertina savo darbuotoją ir jo laiką. Dėl to vis daugiau įmonių darbo skelbimuose pamini užtikrinamą darbo ir asmeninio gyvenimo balansą, nuotolinio darbo galimybes, suderinamumą su studijomis ir panašiai“, – pasakoja marketingo specialistė.

Asmeninis prekės ženklas – saugumo garantas

Anot A.Misiūtės, asmeninio prekės ženklo vystymas gali padėti įgyti pranašumą ieškantis darbo: „Kompetencijos ir žinių demonstravimas viešojoje erdvėje gali padidinti paklausą darbo rinkoje. Darbdaviai šiais laikais vis dažniau peržiūri būsimų darbuotojų socialinius tinklus – jei turinys juose bus profesionalus, šansai gauti darbo pasiūlymą išaugs“, – tikina specialistė.

Marketingo ekspertė pastebi, kad savarankiškai dirbantiems specialistams asmeninio prekės ženklo vystymas socialiniuose tinkluose yra ypač svarbus: „Tai gali tapti pagrindine priežastimi, kodėl būsimi klientai pasirinks būtent jus, o ne konkurentus“.

A.Misiūtė pabrėžia, kad asmeninis prekės ženklas reikalingas ne tada, kai norima čia ir dabar rasti geresnį darbo pasiūlymą ar pritraukti naujų klientų – apie tai reikia pagalvoti gerokai anksčiau. Pasak jos, tai – ilgas procesas, kurio metu galima parodyti savo, kaip specialisto, žinias ir patikimumą.

„Vystant asmeninį prekinį ženklą svarbu kalbėti ne tik apie tai, kuo jūs užsiimate. Perteikite vertybes, tikslus ar išskirtinumus. Taip užmegsite artimesnį ryšį su būsimais klientais, tapsite lengviau įsimenami“, – patarimais dalinasi A.Misiūtė. Ji pastebi, kad pastaruoju metu nauja tendencija tapo savo įvaizdį formuoti pasitelkiant dirbtinį intelektą, tačiau pašnekovė siūlo juo nepiktnaudžiauti: „Vis daugiau žmonių pradeda atskirti žmogaus ir dirbtinio intelekto kurtą turinį. Vystant prekės ženklą, reikėtų atskleisti savo asmeninį turinio kūrimo stilių, rašyseną ar, trumpai tariant – unikalumą“.

Kalbėdama apie socialinio tinklo pasirinkimą, marketingo specialistė sako, jog tai priklauso nuo to, kokią auditoriją norima pasiekti: „Z kartos atstovams artimesnis vaizdinis turinys – dėl to jie mieliau renkasi „Instagram“ ar „TikTok“ platformas, kuriose galima atskleisti ir kasdienio gyvenimo patirtis. „LinkedIn“ taip pat išlieka populiarus – ši platforma padeda pasiekti didesnę profesinę auditoriją ir parodyti savo gebėjimus iš profesinės pusės.“

Prekės ženklo vystymas – ne tik patyrusiems specialistams?

Specialistė pasakoja, kad asmeninį prekės ženklą reikėtų pradėti formuoti dar studijuojant, nes į darbo rinką jaunoji karta įsitraukia gerokai anksčiau: „Dažnai studentai sako, jog neturi kuo pasidalinti, lyginant su dirbančiais specialistais. Tokiais atvejais aš patariu jiems dokumentuoti savo studijas: socialiniuose tinkluose dalintis patirtimi, išmoktais dalykais, praktika.“

Nuo asmeninio prekės ženklo vystymo daug ką stabdo aplinkinių nuomonės – su tuo susiduria ne tik Z kartos atstovai. Baiminamasi, ką pagalvos kiti, abejojama dėl kompetencijos ir labiau patyrusių konkurentų. Tokiais atvejais pašnekovė skatina kovoti su tokiomis mintimis: „Niekas negimė visko žinodamas, tad tiesiog svabu bandyti ir žengti tą pirmąjį žingsnį“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais