Sprendimų infliacijai mažinti ketvirtadienį iš ECB nesitikima

Ketvirtadienį posėdžiausiantis Europos Centrinis Bankas (ECB) greičiausiai atrems raginimus mažinti savo kiekybinio švelninimo programos apimtis, mano analitikai, nepaisant to, kad infliacija euro zonoje viršijo ECB 2 proc. ribą.
ECB pastatas Frankfurte prie Maino
ECB pastatas Frankfurte prie Maino / 123rf.com nuotr.

Europos Sąjungos (ES) statistikos agentūra „Eurostat“ praėjusią savaitę paskelbė, kad vasarį infliacija euro zonoje pirmą kartą nuo 2013 metų viršijo tikslinę ECB ribą, kurią bankas apibūdina, kaip „artimą, bet žemesnę nei 2 proc.“

Tačiau infliacijai dar net nepasiekus šios ribos, ECB buvo raginamas griežtinti savo monetarinę politiką, kurią vykdydamas bankas superka dešimčių milijardų eurų vertės vyriausybių ir įmonių išplatintų obligacijų, pigiai skolina komerciniams bankams ir išlaiko palūkanų normas istoriškai žemame lygyje.

Tačiau ECB atstovai sako, kad infliacijos šuolis yra laikinas ir jį sukėlė laikinas padidėjusių energijos kainų efektas.

„Neturėtume reaguoti į individualius duomenis ir trumpalaikius infliacijos padidėjimus, – vasarį Europos Parlamento nariams sakė Mario Draghi. – Mūsų priemonių teikiamos paramos vis dar reikia.“

Ir dauguma analitikų sutinka su ECB, jog neskaičiuojant itin svyruojančių energijos ir maisto produktų kainų, bazinė infliacija yra per maža, kad būtų pagrįstas paramos priemonių atsisakymas.

„Bazinė infliacija išlieka maža, nepaisant bendro rodiklio padidėjimo, – sako „Capital Economics“ analitikė Jennifer McKeown (Dženifer Makeun). – Net ir Vokietijoje, kur padėtis darbo rinkoje yra gera jau kurį laiką, stebimi vos keli atlyginimų spaudimo ženklai.“

„Eurostat“ duomenys rodo, kad nedarbas euro zonoje vasarį siekė 9,6 proc. ir išlieka stabilus nuo 2009 metų gegužės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis