Tarp kreditorių – ir šios bendrovės bilietus įsigiję, bet taip ir neišskridę žmonės, o nepanaudotų bilietų skaičius – arti 16 tūkstančių, penktadienį rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.
Dalis jų pinigus atgavo ar dar atgaus iš bankų, kurių išduotomis mokėjimo kortelėmis atsiskaitė pirkdami bilietus, bet kai kurie bankai iš klientų reikalauja oficialaus patvirtinimo, išduoto bendrovės „Star1 Airlines“.
Tačiau paprastam mirtingajam tai sunkiai įmanoma – nei telefonu, nei elektroniniu paštu su bendrovės atstovais nesusisieksi, o pastate, kuriame „Star1 Airlines“ buvo registruota, biuro nebėra.
Apie šimtą tokių prašymų sulaukė Civilinės aviacijos administracija (CAA).
„Šią atsakomybę turėtų prisiimti pati oro bendrovė. Bet nežinau, kaip jie dirba. Keista, kad Lietuvos bankai to reikalauja, juk ši informacija yra paskelbta oficialiai. Bet mes patvirtiname, pateikiame nuorodas į teisės aktus“, – aiškino CAA oro transporto skyriaus vedėja Virginija Žegunytė.
CAA patvirtinimus siuntė ne tiktai Lietuvoje, bet ir į Jungtinę Karalystę, Airiją, Vokietiją.
Šiais atvejais dokumentas surašomas anglų kalba.
Lietuvoje individualaus patvirtinimo reikalauja SEB bankas. Jis gavo apie trisdešimt pretenzijų – tiek žmonių nepasinaudojo įsigytais bilietais.
Klientų prašymai šiuo metu nagrinėjami.
„Swedbank“ sulaukė 159 klientų prašymų grąžinti pinigus už nepanaudotus „Star1 Airlines“ skrydžių bilietus.
Jie buvo atsiskaitę „Swedbank“ platinamomis mokėjimo kortelėmis. Anot banko atstovų, visiems pageidaujantiems pinigai jau grąžinti į sąskaitas.
„Nordea“ bankas tikino pinigus grąžinsiąs, kaip ir priklauso pagal taisykles, per 45 dienas. Bankininkus pasiekė penkios klientų pretenzijos.
„DnB Nord“ skaičius dar kuklesnis – susigrąžinti pinigus panoro du klientai. Šis bankas įsipareigojo žalą „Star1 Airlines“ paslaugomis panorusiems pasinaudoti klientams padengti per 10 dienų.
Teismas jau iškėlė bankroto bylą skrydžių įmonei „Star1 Airlines“ ir paskyrė bankroto administratorių, bet pastarasis sprendimas apskųstas.
Kai prie bankroto reikalų stos naujas administratorius, iš mirties taško turėtų pajudėti kreditorių patirtų nuostolių problemų sprendimas.