Startuoliai tarptautiniame akceleratoriuje spręs jiems mestus iššūkius Lietuvoje

Vilniuje prasidėjo tarptautinis tvarumo akceleratorius „Rockit Impact 2.0“. Tvarius sprendimus vystantys startuoliai pusę metų spręs iššūkius, apimančius darbuotojų įsitraukimą, veiklos procesų valdymą, sveiką ir tvarų gyvenimo būdą, daiktų internetą ir net povandeninius dronus, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Šias užduotis jaunoms įmonėms šiemet kels „Žalgirio arena“, „Tele 2“, „Amber Grid“ ir „Swedbank“, o sprendimų ieškos startuoliai iš Estijos, Vokietijos ir JAV.

Pasak tvarių inovacijų centro „Rockit“ vadovės Linos Žemaitytės-Kirkman, antrąjį „Rockit Impact“ akceleratorių surengti paskatino pirmojo rezultatai.

„Visi praėjusių metų akceleratoriaus dalyviai sėkmingai baigė arba tęsia projektus. Didžioji jų dalis netgi pritraukė lėšų iš Lietuvos ir užsienio investuotojų, todėl rezultatus vertiname itin gerai. Akivaizdu, kad mūsų šalis tampa patrauklia rinka užsienio tvarumo startuoliams, kurie jau yra sukaupę patirties ir ją atsiveža į Lietuvą. Partnerystės su didelėmis, įsitvirtinusiomis kompanijomis ypatingai sustiprina startuolių potencialą, leidžia kurti reikalingus ir naudingus sprendimus“, – sako L.Žemaitytė-Kirkman.

Šiemet „Swedbank“ startuoliams pateiks du iššūkius. Pirmasis iššūkis – kaip įtraukti organizacijos darbuotojus į tvarumo transformaciją ir užtikrinti, kad keičiant verslo procesus atitinkamai keistųsi ir įmonės kultūra, o darbuotojai suprastų tvarumo svarbą jų kasdieniame darbe. Sukurti sprendimą šiam iššūkiui yra pasirengęs startuolis „CompAct“. Antrojo iššūkio tema – kaip paskatinti klientus rinktis sveikesnį ir tvaresnį gyvenimo būdą. Startuolis „Thryve“ iš Vokietijos pasiūlys sprendimą, kaip paskatinti elgsenos keitimą, pasitelkus išmaniuosius dėvimus įrenginius.

„Žalgirio arena“ meta iššūkį sukurti tvarų sprendimą, padėsiantį spręsti aptarnaujančio personalo trūkumo problemą. Tai aktualu daugeliui įmonių pasaulyje, nes tyrimai rodo, kad pakeisti darbą planuoja iki 40 procentų žmonių. Tokiu metu bendrovėms itin svarbu surasti veiklos procesus, kuriuos būtų galima robotizuoti ar optimizuoti padedant dirbtiniam intelektui. Taip įmonės galėtų siūlyti stabilias paslaugas, nepriklausančias nuo darbo jėgos situacijos rinkoje. Kauniečių iššūkio imasi JAV startuolis „Scylla.ai“.

Nuolat besikeičiančioje rinkoje telekomunikacijų bendrovėms itin svarbu surasti naujų pajamų šaltinių. Šis sektorius yra priklausomas nuo išmaniųjų telefonų ir kompiuterių, todėl atsiranda sinergijos su daiktų internetu galimybės. Kaip jas išnaudoti, bus ieškoma „Tele2“ iššūkio metu, į kurį atsakys estų startuolis „Bikeep“.

„Amber Grid“ į bendradarbiavimą įtrauktam startuoliui turi labai konkrečią užduotį: surasti tvarų būdą, kaip galima prižiūrėti po vandeniu nutiestus vamzdynus. Jų apžiūra šiuo metu dažniausiai atliekama gyvai, o tai daro narai. Tačiau tą galėtų daryti povandeniniai autonominiai dronai su itin tikslia įranga – jų vystymu užsiims amerikiečiai „Abyss Solutions“.

„Rockit Impact 2.0“ akceleratorius, organizuojamas drauge su „Katalista Ventures“ fondu, truks šešis mėnesius. Pirmiausia startuoliai su partneriais kurs pilotinius sprendimus. Jie bus testuojami, tuo pačiu metu kuriamas verslo modelis ir rengiama žengimo į rinką strategija. Paruošti sprendimai bus pristatyti birželį, o iki rugsėjo startuoliai turės finalizuoti produktą ir pasiruošti investicijų pritraukimui. Akceleratoriaus metu kuriami sprendimai prisideda prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslų.

Asmeninio archyvo nuotr./Lina Žemaitytė-Kirkman
Asmeninio archyvo nuotr./Lina Žemaitytė-Kirkman

„Pasak JTO Generalinio sekretoriaus Ban Ki-moon, tvarumo vystymas ir auginimas turėtų būti viena labiausiai prioretizuojamų veiklų pasaulinėje darbotvarkėje. Tai ypač svarbu šiandienos kontekste, kai visai netoli Lietuvos turime visomis prasmėmis griūvantį pasaulį. Tvarumo idėjos bei procesai čia bus pajungti neišvengiamai. Todėl, prisidėdami prie stabilesnės ir efektyvesnės ekonomikos mūsų šalyje, tą stiprybę bei žinias, tikuosi, galėsime skleisti ir plačiau“, – sako L.Žemaitytė-Kirkman.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis