„Startup Lithuania Roadshow“ – tiltas tarp startuolių ir investuotojų

VŠĮ „Verslios Lietuvos“ rengiamo projekto „Startup Lithuania Roadshow“ pagrindinis tikslas – suvesti Lietuvos startuolius su investuotojais, padėti jiems užmegzti ryšių su galimais verslo partneriais, klientais, mentoriais. „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorius Dovydas Varkulevičius teigė, kad projektas jo dalyviams leido pasisemti neįkainojamos patirties, tačiau atnešė ir apčiuopiamos naudos – du iš dalyvavusių startuolių pritraukė investicijų, kurios siekia 600 tūkst. eurų.
Lietuvos verslo startuoliams trūksta tik patirties.
Lietuvos verslo startuoliai / 123rf.com nuotr.

Patekti ne taip paprasta

„Startup Lithuania Roadshow“ – tai pažangiausiems ir pasiruošusiems Lietuvos startuoliams „Verslios Lietuvos“ du kartus organizuotas projektas, kurio tikslas suteikti jiems galimybę susitikti su užsienio investuotojais bei susipažinti su kitų šalių startuolių bendruomenėmis. Antrojo „Startup Lithuania Roadshow“ projekto metu perspektyviausi šalies startuoliai ieškoti investicijų keliavo į San Franciską, Tel Avivą, Londoną, Dubliną ir Helsinkį.

„Šį projektą mes kartais vadiname tiltais į pažangiausias startuolių ekosistemas pasaulyje, jo siekis pritraukti investicijas iš ankstyvojo rizikos kapitalų fondų. Pastaruosius per dieną pasiekia kone tūkstančiai startuolių prisistatymų, taigi labai dažnai minėti fondai net nespėja perskaityti tokio didžiulio tų prisistatymų kiekio. O mūsų tikslas – suvesti startuolius su tais fondais akis į akį“, – apie projekto tikslus kalbėjo „Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorius.

Šį projektą mes kartais vadiname tiltais į pažangiausias startuolių ekosistemas pasaulyje, jo siekis pritraukti investicijas iš ankstyvojo rizikos kapitalų fondų, – teigė D.Varkulevičius.

„Su startuoliais mes dirbame nuo įdėjos iki tada, kai jie jau pasiruošę pritraukti užsienio investicijas. Taigi „Startup Lithuania Roadshow“ skirtas jau augimo etapo stadijoje esančiais Lietuvos startuoliais“, – pasakojo D.Varkulevičius.

Į „Startup Lithuania Roadshow“ patekti pretendavę startuoliai turėjo būti nebūtų „senesnis“ nei trejų metų. Taip nuspręsta, visų pirma, siekiant, kad startuoliai būtų panašaus amžiaus, nes vyresni nei trejų metų dažniausiai jau ieško kito lygio investicijos ir jų tikslinis inverstuotojas yra kitokio pobūdžio nei tas, pas kuriuos vyksta „Roadshow“ dalyviai. Antra, tiek laiko gyvuojantys startuoliai dažniausiai jau būna pritraukę pakankamai investicijų arba jiems nereikia mūsų pagalbos siekiant jų susirasti“, – kriterijų pasirinkimą argumentavo D.Varkulevičius.

Atranka – keliais etapais

Patekti į „Startup Lithuania Roadshow“ norintiems startuoliams privalu ne tik įveikti pažangos ir „amžiaus“ barjerą, bet ir tris atrankos etapus. Pirmajame etape startuoliai siunča savo anketas, o komisija sudaryta iš startuolių bendruomenės profesionalų ir investuotojų vertina, ar jie atitinka reikiamus formaliuosius kriterijus.

„Antras etapas – tai prisistatymas investuotojams, kitaip tariant, komisijai, kurią sudaro ne tik „Verslios Lietuvos“ atstovai. Mes tiesiog manome, kad Lietuvoje yra nemažai kompetencijos turinčių ir tinkamai startuolių potencialą galinčių įvertinti žmonių. Atrankos komisijoje dalyvauja lietuviški fondai, kurie patys investuoja į startuolius, pavyzdžiui, „Nextury Ventures“, „Practica Capital“, taip pat mūsų startuolių akseleratorius „Startup Highway“. Prie jų prisijungia daug apie technologijas ir startuolius rašantis žurnalistas Arnoldas Lukošius, angelų fondų atstovai ir kiti šią sferą išmanantys žmonės“, – apie atrankos etapo ypatumus pasakojo D.Varkulevičius.

Mobiliųjų mokėjimų platformos vystytojas startuolis „Worapay“ pritraukė 400 tūkst. eurų, o vizualaus grįžtamojo ryšio paslaugą svetainių savininkams teikiantis „TrackDuck“ – 200 tūkst. eurų investicijų.

Prisistatymo etapą įveikusios komandos keliauja į „Verslios Lietuvos“ organizuojamus mokymus, o po jų išrenkamos į „Startup Lithuania Roadshow“ patekusios komandos

Apčiuopiami rezultatai

„Startup Lithuania Roadshow“ jame dalyvavusiems 8 startuoliams, pasak D.Varkulevičiaus, atnešė dvejopą naudą – visų pirma, neapčiuopiamą – žinias, patirtį, antra – suskaičiuojamą ir matomą – investicijas. „Galbūt ir reikėtų pradėti nuo pagrindinio tikslo – investicijų. Dviem 2013 metų projekte dalyvavusiems startuoliams pavyko pasiekti apčiuopiamo rezultato. Mobiliųjų mokėjimų platformos vystytojas startuolis „Worapay“ pritraukė 400 tūkst. eurų, o vizualaus grįžtamojo ryšio paslaugą svetainių savininkams teikiantis „TrackDuck“ – 200 tūkst. eurų investicijų. Jie su savo investuotojais susipažino vienoje iš „Startup Lithuania Roadshow“ stotelių – Tel Avive. 2014-ųjų projekto pasiekimus vertinti dar sunku, nes baigėsi palyginti neseniai, o derybos užtrunka nemažai laiko“, – apie projekto metu pasiektus rezultatus kalbėjo Verslumo departamento direktorius.

Minėtą projektą rengianti „Versli Lietuva“, anot D.Varkulevičiaus, turi ir kitų tikslų: „Vienas jų – kelti mūsų startuolių lygį, pačios šalies verslo sistemos konkurencingumą. Važiuodami į didžiausias konferencijas mūsų startuoliai įgyja didžiulės bendravimo su investuotojais ar kitais startuoliais patirties, užmezga naujų ryšių – tai yra labai naudinga ne tik jiems patiems, bet ir Lietuvai. Taip juk kyla ir mūsų verslo lygis, pasisėmę naujų žinių, patarimų jie grįžta ir dirba čia.“

Traukos centras

Abu kartus „Startup Lithuania Roadshow“ projekte dalyvavęs startuolio „Dragdis“ vadovas Domas Sabockis neabejojo, kad projektas kiekvienam dalyviui atneša įvairiapusės naudos: „Aš manau, kokią aplinką tu žmogui sukuri, toks daugiau ar mažiau jis ir tampa. O „Startup Lithuania Roadshow“ suteikia startuoliams galimybę pabūti tarp didesnių ir daugiau pasiekusių startuolių, investuotojų ir šios srities žinovų. Leidžia su jais susipažinti, pabendrauti, pasisemti patirties. Tokiu būdu, jausdami tai ar ne, ūgtelėja ir projekto dalyviai. Tai tokia abstraktesnė projekto nauda. Būtina, aišku, pabrėžti, ir tai, kad keli startuoliai gavo ir apčiuopiamą nauda – investicijas.“

D.Sabockio nuomone, kartais neįvertinama tai, kad nauda yra susipažinti ne tik su užsienio, bet ir su Lietuvos startuoliais, pasidalinti patirtimi, pakalbėti apie problemas, su kuriomis susiduriama. „Anksčiau nebuvo tokio traukos centro, kuris suburtų tiek startuolių į vieną vietą. Dabar aš pažįstu kone pusė jaunų Lietuvos startuolių ir tai taip pat yra labai naudinga.“ „Dragdis“ įkūrėjas teigė, kad bendraujant su žmonėmis, kurie patyrė tai, ką ir tu, kurie gyvena tuo, kuo ir tu gyveni, taip pat tobulėjama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis