2020 05 08 /10:09

Statistika: gerą šeimos finansinę padėtį suaugę vaikai perima rečiau nei blogą

Bloga šeimos finansinė padėtis gerokai dažniau pereina vaikams, kai šie suauga, negu gera padėtis, teigia statistikai. 39 proc. žmonių, kurių šeimos finansinė padėtis jų paauglystėje buvo bloga ar labai bloga, 2019 metais nurodė, kad jų šeima verčiasi sunkiai ar labai sunkiai. Tuo metu tik kas septintas (14 proc.) gerai ar labai gerai paauglystėje gyvenęs žmogus suaugęs verčiasi lengvai.
Santaupos kelionėms
Santaupos / 123RF.com nuotr.

Tai parodė Statistikos departamento atliktas 2019 metų pajamų ir gyvenimo sąlygų tyrimas, jo metu papildomai žmonių klausta, kokiomis sąlygomis jie gyveno paauglystėje, būdami maždaug 14 metų.

Tyrimu siekta išmatuoti gyvenimo lygį lemiančių veiksnių perdavimo iš kartos į kartą laipsnį.

Daugiau kaip pusė (51,3 proc.) žmonių, kurių šeima 2019 metais vertėsi gerai ar labai, tokią pat padėtį prisiminė ir gyvendami tėvų šeimoje. Tarp sunkiai ar labai sunkiai besivertusių tokių pernai buvo 14,5 proc.

Didelį materialinį nepriteklių pernai Lietuvoje patyrė 8,7 proc. suaugusių žmonių, iš jų beveik penktadalis (18 proc.) paauglystėje gyveno šeimose, kurių finansinė padėtis buvo bloga ar labai bloga. Tarp nepatyrusių didelio nepritekliaus žmonių paauglystėje jį prisimena 6 proc.

Statistika taip pat rodo, kad mažiausiai (7,3 proc.) didelį nepriteklių dabar patiria paauglystėje gyvenę su abiem tėvais, dukart mažiau nei gyvenę su vienu iš tėvų.

Didelį nepriteklių 2019 metais dažniausiai patyrė paauglystėje gyvenę globos įstaigose – jie sudarė 39,5 proc.

Paauglystėje gyvenę šeimose, kur buvo du dirbantieji, pernai materialiai blogai gyveno 7 proc., o šeimose, kur buvo tik vienas dirbantis – 13,6 proc.

Tyrimas atliktas 2019 metų sausio–balandžio mėnesiais, apklausus beveik 5 tūkst. 25–59 metų amžiaus žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis