Statistika rodo – gyventojai vis dažniau skolinasi tvariems pirkiniams

SEB banko statistika rodo, kad gyventojai vis dažniau skolinasi tvariems, energiją ir aplinką tausoti padedantiems sprendimams. Pavyzdžiui, žalieji būsto kreditai trečią ketvirtį sudarė kone penktadalį (18 proc.) visų naujų banko suteiktų būsto paskolų, paskolos saulės elektrinėms, šilumos siurbliams ir geoterminio šildymo sistemai įsirengti – 19 proc. visų naujų vartojimo paskolų, o kas dešimtas lizingu įsigytas automobilis buvo elektrinis, pranešė SEB bankas.
Elektrinis visureigis „Volvo EX90“
Elektrinis visureigis „Volvo EX90“ / Gamintojo nuotr.
Temos: 2 Finansai Tvarumas

Skatina ir kaimynų pavyzdžiai

„Augantį gyventojų susidomėjimą tvariu būstu ir aplinką tausoti padedančiais sprendimais lemia ir didėjantis visuomenės sąmoningumas, ir, suprantama, augančios namų ūkių išlaidos energijai bei šildymui. Šiuo metu gyventojai daugiausiai patys statosi žaliojo kredito reikalavimus atitinkančius individualius namus. Rinkoje kol kas dar nėra daug tvarių daugiabučių projektų, tačiau ilgainiui jų pasiūla didės“, – komentuoja Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.

Anot jos, visuomenės susidomėjimą tvaresniais energijos šaltiniais rodo ir dažniau SEB banko suteikiamos paskolos saulės elektrinėms, šilumos siurbliams ir geoterminio šildymo sistemai įsirengti. Šioms reikmėms atiteko penktadalis (19 proc.) visų naujų vartojimo paskolų trečią metų ketvirtį.

Trečią šių metų ketvirtį didėjo ir žaliojo automobilių lizingo sutarčių skaičius. Daugiau negu dešimtadalis (11 proc.) trečią ketvirtį SEB banko paskolintų lėšų automobiliams įsigyti buvo skirtos aplinkai draugiškų transporto priemonių pirkimui finansuoti.

„Vis spartėjančią visuomenės slinktį tvarumo link skatina ne tik energijos išteklių kainų šuoliai, bet ir valstybės pastangos bei gerieji pavyzdžiai. Pavyzdžiui, iš savo klientų girdime, kad įsirengti saulės elektrines juos pastūmėja kaimynai, turintys tokias jėgaines ir už elektrą mokantys mažiau. Gyventojus domina ir galimybė pasitelkti valstybės paramą elektromobiliui įsigyti. Skaičiuojame, kad kas antras Lietuvoje registruotas elektromobilis buvo įsigytas gavus paramą“, – pažymi E.Dovbyšienė.

Eurostato duomenimis, namų ūkiams tenka apie 27 proc. visos Europos Sąjungoje suvartojamos energijos. Didelė dalis šios energijos pagaminama deginant iškastinį kurą. Taigi įsirengdami saulės elektrines ir diegdami išmaniuosius sprendimus savo namuose, gyventojai prisideda prie svarbių žaliųjų pokyčių ir šalies energetinės nepriklausomybės. Jei pastatai, kuriuose gyvename, dirbame, būtų žalesni, vartotų mažiau energijos, tai galėtų reikšmingai prisidėti prie klimato kaitos mažinimo.

Elektromobilis ir saulė – ekonomiškiausias būdas keliauti

SEB banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė atkreipia dėmesį į banko ekspertų atliktą analizę, kuri rodo, kad elektromobilis, kraunamas elektra iš saulės, šiuo metu yra ir gerokai ekonomiškesnė alternatyva už benzininį automobilį.

Palyginus tokio paties modelio automobilio elektrinės ir benzininės versijos eksploatacijos sąnaudas per penkerius metus nuvažiavus 100 tūkst. kilometrų, paaiškėjo, kad pigiausiai kainuotų važinėti elektromobiliu turint saulės elektrinę, šiek tiek brangiau – kraunant jį iš tinklo ar viešose stotelėse, o brangiausiai riedėtų benzininis automobilis.

Trečią šių metų ketvirtį gyventojai lizingu dažniausiai pirko naujus „Nissan Leaf”, „VW ID.4“, „Škoda Enyaq IV“ elektrinių automobilių modelius. Tarp naudotų aplinkai draugiškų lizingu įsigyjamų transporto priemonių populiariausios buvo „Tesla Model 3“, „Nissan Leaf“, „Peugeot 2008“ ir „ Hyundai Ioniq“.

Teikdamas žaliąsias būsto paskolas, vartojimo paskolas aplinkai draugiškiems pirkiniams bei lizingą elektromobiliams, SEB bankas taiko palankesnes finansavimo sąlygas, taip skatindamas gyventojus rinktis tvaresnius pirkinius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis