Vėlavimų išmokėti sutartas pinigų sumas skaičius ypač smarkiai šoktelėjo šiais metais.
Nafta atneša 80 proc. Saudo Arabijos biudžeto pajamų, ir dėl itin žemos jos kainos pasaulio rinkose, Rijadas mažina išlaidas bei atsiima pinigus iš užsienio fondų, taip pat stabdo vykdomus projektus.
Nafta atneša 80 proc. Saudo Arabijos biudžeto pajamų, ir dėl itin žemos jos kainos pasaulio rinkose, Rijadas mažina išlaidas bei atsiima pinigus iš užsienio fondų.
„Sunku susilaikyti nuo didelio lėšų leidimo, naftos kainai esant aukštai, tačiau labai sunku išlaidas sumažinti naftos kainoms krentant“, – pažymėjo vienas iš banko „HSBC“ vyriausiųjų ekonomistų Simonas Williamsas. „Apkarpymai artėja – Saudo Arabijos biudžeto deficitas yra per didelis, kad jį būtų galima ignoruoti bei sakyti, kad viskas gerai.“
Dėl išlaidų karpymo bus sustabdyta nemažai šalies infrastruktūros projektų, pavyzdžiui, 22 mlrd. dolerių vertės Rijado metro statyba. Anksčiau Saudo Arabijos išlaidos įvairiems projektams buvo vienas iš svarbiausių ūkio augimo katalizatorių. Štai šalies valdžiai 2011 m. paskelbus apie 130 mlrd. dolerių išlaidas socialinės apsaugos sričiai, ekonomika išaugo 10 proc.
Planuojama, kad šiais metais Saudo Arabijos ekonomikos augimas tesieks 3 proc.
Tarptautinio valiutos fondo (TVF) skaičiavimais, beveik per pusę atpigusi žaliavinė nafta per pastaruosius dvylika mėnesių ir grandioziniai karalystės išlaidų planai šiais metais Saudo Arabijos biudžete paliks 400 mlrd. rialų skylę.
Bendras biudžeto deficitas 2015–2017 m. tikėtina, bus net 300 mlrd. dolerių.
„Bloomberg“ šaltiniai teigia, kad Saudo Arabijos vyriausybė įsakė laikytis aibės taupymo priemonių, pradedant statybos projektų užšaldymu, baigiant draudimu pirkti naujus baldus ir automobilius.
Vis dėlto, Saudo Arabijos viešoji skola tebėra viena iš mažiausių pasaulyje. Šalies skolos ir BVP santykis 2014 m. siekė mažiau negu 2 proc.