„Vakarų ekspresas“ išsiaiškino, kad tuo buvo apkaltinta nutarimą pradėti ikiteisminį tyrimą dėl darbų saugos ir sveikatos apsaugos darbe reikalavimų pažeidimų priėmusi Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūros prokurorė Kristina Prialgauskienė.
Bendrovė šį savo poelgį aiškina paprastai – į ikiteisminio tyrimo grupę buvo įtrauktas suinteresuotas asmuo.
„DFDS Lisco“ atstovai aiškino, kad, remdamiesi oficialiais dokumentais, gautais iš Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūros, jie atkreipė dėmesį į tai, kad nuo pat pradžių į ikiteisminio tyrimo grupę buvo įtrauktas laivų konstrukcijų specialistas Oliveris Rautenbergas.
„Remiantis informacija, gauta iš Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“, O.Rautenbergas yra samdytas šios asociacijos ir autovežėjų atstovų bei vykdo jų nurodymus, ir, dalyvaudamas pirminėje apžiūroje, teikė paaiškinimus ir paklausimus, stebėjo fiksuojamus bei renkamus įrodymus, gavo visą pirminę ikiteisminio tyrimo informaciją bei turėjo visas galimybes nukreipti pareigūnų dėmesį į tas aplinkybes, kurios yra naudingos jo atstovaujamai suinteresuotai pusei“, – aiškino „DFDS Lisco“ Juridinio skyriaus vadovas Martynas Jonkus.
„DFDS Lisco“ duomenimis, 80 proc. keleivių jau yra sumokėtos kompensacijos už patirtą turtinę ir neturtinę žalą.
Jis priekaištavo, kad „DFDS Lisco“ nebuvo informuota, kad, be oficialių teisėsaugos institucijų pareigūnų, į įvykio vietą pateks šališkas specialistas, vykdantis suinteresuotų asmenų nurodymus.
„Linavos“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius O.Rautenbergą pavadino nepriklausomu ekspertu, kurio išvados galioja bei yra pripažįstamos bet kokiame teisme ar teisiniame procese.
Jis akcentavo, kad „DFDS Lisco“ buvo išsiųstas prašymas dėl nepriklausomo eksperto dalyvavimo tyrime, taigi apie tai jiems tikrai buvo žinoma.
„DFDS Lisco“ duomenimis, 80 proc. keleivių jau yra sumokėtos kompensacijos už patirtą turtinę ir neturtinę žalą. Bendrovė tikisi, kad iki Naujųjų metų kompensacijas pavyks išmokėti ir likusiems keleiviams.
Bendra kompensacijų suma dar tikslinama.
Šiuo metu apdegęs keltas Danijos Odensės uoste jau yra visiškai iškrautas ir kompanija laukia žinių iš įvairių laivų statyklų, kiek kainuotų jį atstatyti. Gavus šiuos duomenis bus sprendžiamas tolesnis jo likimas – ar atstatyti apskritai verta.