Sukauptos tiesioginės užsienio investicijos Lietuvoje per metus padidėjo 9,4 proc.

Sukauptos tiesioginės užsienio investicijos (TUI) Lietuvoje kovo pabaigoje siekė 27 mlrd. eurų – 9,4 proc. daugiau nei prieš metus. Jos sudarė 46,9 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP).
Eurai
Eurai / 123RF.com nuotr.

Vienam Lietuvos gyventojui vidutiniškai teko 9651 euras TUI (2021-ųjų kovo pabaigoje – 8791 euras), ketvirtadienį pranešė Lietuvos bankas ir Statistikos departamentas.

Didžiausių investuotojų penkete buvo Vokietija (5,6 mlrd. eurų), Švedija (2,9 mlrd. eurų), Estija (2,9 mlrd. eurų), Nyderlandai (2,3 mlrd. eurų), penktą vietą dalijosi Kipras, Latvija bei Lenkija (po 1,5 mlrd. eurų).

Daugiausia TUI pritraukė finansinės ir draudimo (9,8 mlrd. eurų), apdirbamosios gamybos (4,1 mlrd. eurų), didmeninės ir mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų remonto (2,9 mlrd. eurų) bei nekilnojamojo turto (2,6 mlrd. eurų) įmonės.

TUI srautas Lietuvoje pirmąjį ketvirtį siekė 435,4 mln. eurų. Didžiąją jo dalį sudarė reinvesticijos (326,7 mln. eurų), kurios per metus sumenko 20,3 proc.

Pirmąjį ketvirtį labiausiai didėjo TUI srautai iš Jungtinės Karalystės (1,6 mlrd. eurų), Latvijos (931,5 mln. eurų), Lenkijos (311,8 mln. eurų), o labiausiai mažėjo iš Švedijos (1,1 mlrd. eurų) ir Honkongo (1,5 mlrd. eurų), kur dalį sandorių nulėmė akcininkų struktūros pokyčiai grupėse arba reikšmingi skolos priemonių srautai.

Pagal ekonominės veiklos rūšis išsiskyrė investicijų padidėjimas didmeninės ir mažmeninės prekybos, variklinių transporto priemonių ir motociklų remonto įmonėse (206,9 mln. eurų).

TUI pajamos, tenkančios nerezidentams, pirmąjį ketvirtį buvo 709,3 mln. eurų – beveik pusę jų sudarė dividendai. Daugiausia TUI pajamų teko Honkongo (140,7 mln. eurų) ir Lenkijos (120,6 mln. eurų) investuotojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis