Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Suomiai pasuko priešingu keliu – ėmė liberalizuoti alkoholio rinką

Praėjusių metų gruodžio pabaigoje Suomijos parlamentas priėmė Alkoholio įstatymų pakeitimus, kurie jau nuo sausio atlaisvino kai kuriuos alkoholio prekybos suvaržymus.
Degtinė
Alkoholis / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Jau nuo sausio pirmosios Suomijos parduotuvėse, prekybos tinkluose, kioskuose ir degalinėse bus leidžiama prekiauti alkoholiu, kurio stiprumas yra ne didesnis kaip 5,5 proc.

Iki tol buvo taikomas ribojimas, kad prekybos vietose buvo galima prekiauti tik fermentacijos būdu pagamintu alkoholiu, tokiu kaip alus ar sidras, bet ne kokteiliais ar kitais etilo alkoholiu papildytais gėrimais. Be to, gėrimai negalėjo būti stipresni nei 4,7 proc. tūrio.

Restoranams leista laisvai reklamuoti „laimingos valandos“ nuolaidas – pavyzdžiui, gatvėse ar laikraščiuose.

Suomijoje taip pat leista internete skelbti stipriųjų alkoholinių gėrimų kainas – tai aktualu didmenininkams, restoranams, barams, pateikiantiems meniu internete. Iki sausio gėrimų kainas publikuoti internete galėjo tik specializuotos parduotuvės ir mažmeninės prekybos tinklai.

Taip pat nuspręsta nuo kovo nebereguliuoti restoranų veiklos laiko – atidarymo valandų. Restoranai ir barai alkoholinius gėrimus galės patiekti vėliausiai iki 4 val. ryto, turint specialų leidimą, o įprastas ribojimas – iki 1.30 val. nakties.

Tačiau restoranams įvesta prievolė užtikrinti viešąją tvarką, kitu atveju jiems galimybės prekiauti alkoholiu gali būti apribotos.

Šiuo metu parduotuvėse Suomijoje alkoholis parduodamas nuo 9 valandos ryto iki 21 valandos vakaro, toks laikas išliks ir įsigaliojus Alkoholio įstatymui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos