Šveicarijos ekonomika pirmąjį ketvirtį susitraukė 0,5 proc.

Šveicarijos bendrasis vidaus produktas (BVP) 2021 metų pirmąjį ketvirtį sumenko 0,5 proc., palyginti su ankstesniu ketvirčiu, parodė oficialūs duomenys.
Šveicarijos vėliava
Šveicarijos vėliava / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

BVP dinamika sutapo su ekspertų prognozių konsensusu.

2020 metų spalio–gruodžio mėnesiais Šveicarijos ekonomika, palyginti su ankstesniu ketvirčiu, ūgtelėjo 0,1 procento.

Verslo veikla paslaugų sektoriuje pirmąjį ketvirtį smarkiai sumenko dėl karantino priemonių, įvestų didėjant COVID-19 plitimo dažniui.

Viešbučių ir maitinimo sektorius susitraukė 30,4 proc., nes restoranai liko uždaryti, o tarptautinio turizmo galimybės buvo ribotos.

Privatus vartojimas sausio–kovo mėnesiais sumenko 3,3 proc., aktyvumas statybų sektoriuje – 0,5 proc., o įmonių investicijos į įrangą – 0,4 procento.

Tuo tarpu finansinių paslaugų sektorius užfiksavo 2,6 proc. augimą, kurį lėmė išaugusi tarptautinė prekyba.

Aktyvumas šalies pramonės sektoriuje sausio–kovo mėnesiais padidėjo 4,9 proc., o eksporto apimtis ūgtelėjo 1,5 proc. dėl padidėjusios Šveicarijos bendrovių produktų paklausos JAV ir Kinijoje.

Metiniu požiūriu šalies BVP taip pat smuktelėjo 0,5 proc. – nuosmukis fiksuotas penktą ketvirtį iš eilės.

Mažmeninė prekyba Šveicarijoje balandžio mėnesį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, išaugo 35,7 proc. po kovą fiksuoto 23,1 proc. šuolio.

Balandį stebėtas augimas buvo rekordinis nuo šių duomenų stebėjimo pradžios 2000 metų sausio mėnesį, o jį lėmė „mažos bazės“ efektas, nes pirmoji karantino apribojimų banga įvyko praėjusių metų balandį.

Maisto produktų mažmeninė prekyba padidėjo 13,3 proc., ne maisto produktų – 73,5 procento.

Palyginti su kovo mėnesiu, mažmeninė prekyba Šveicarijoje susitraukė 4,4 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų