„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Sveikuoliškas sultis gaminanti trijulė: „Mūsų idėja paremta ne finansine nauda, o vertybėmis“

Mintis gaminti šalto spaudimo šviežias sultis trims sveika gyvensena besidomintiems vaikinams – Algirdui Zabarauskui, Gytautui Rimkui ir Kęstučiui Kristučiui – kilo maždaug prieš dvejus metus. „Retas žmogus per dieną suvalgo tiek vaisių ir daržovių, kad gautų reikiamą organizmui vitaminų kiekį. Taigi pradėjome ieškoti būdo, kaip greitai ir paprastai žmogus galėtų jų gauti“, – kas paskatino imtis netradicinių sulčių gamybos, aiškino vienas iš įmonės „AJIZ Group“, valdančios prekinį ženklą „Giraffe“, įkūrėjų.
Algirdas Zabarauskas, Gytautas Rimkus ir Kęstutis Kristutis
Algirdas Zabarauskas, Gytautas Rimkus ir Kęstutis Kristutis / „Giraffe“nuotr.

Sunkiausia naujam produktui, pasak verslininko, žengti pirmus žingsnius, atrasti savo vietą rinkoje, savo klientą. Dabar trijulė jau juda kur kas spartesniu tempu – prieš kelis metus pradėję nuo vieno Vilniaus prekybos centro dabar prekybos taškų turi daugiau kaip 300.

Pastūmėjo vertybės

Prieš pradėdami įgyvendinti sveikuolišką planą trys ekonomikos ir politikos studijas baigę vyrukai A. Zabarauskas, G. Rimkus ir K. Kristutis dirbo atsakingus darbus nemažose kompanijose. „Imtis nuosavo verslo pastūmėjo keli dalykai. Visų pirma – pati idėja. Iš tiesų visiems mums rūpi sveika gyvensena. Nei mes, nei didžioji dalis kitų žmonių per dieną nesuvalgo tiek vaisių ir daržovių, kad gautų reikiamą vitaminų ir maistingų medžiagų kiekį.

Visur skubame, nespėjame, dažnai net nėra kada apie tai pagalvoti. Taigi pradėjome sukti galvą, kaip padaryti šį dalyką paprastesnį. Sudėti kuo daugiau maistingų medžiagų į vieną produktą“, – apie motyvus kurti naują produktą pasakojo G.Rimkus.

Supratome, kad nenorime švaistyti savo brangaus laiko ne itin įdomiam darbui.

Vaikinas pridūrė ir tai, kad visiems trims jau buvo atėjęs laikas ką nors gyvenime keisti. „Supratome, kad nenorime švaistyti savo brangaus laiko ne itin įdomiam darbui. Norėjosi sukurti ką nors savo, vystyti, auginti“, – atviravo verslininkas. Taip, jo teigimu, ir pradėjo galvoje suktis egzotiškų sulčių mintis.

Surasti būdą

Pati idėja – koks tai bus produktas, gimė savaime, pasakojo vienas iš „AJIZ Gruop“ įkūrėjų, tačiau norint ją paversti realybe, teko įdėti daug darbo. „Mūsų tikslas buvo išsaugoti vaisių ir daržovių vitaminus bei organizmui naudingas medžiagas, o termiškai apdorojant sultis to padaryti nepavyksta, naudingos medžiagos paprasčiausiai dingsta“, – tikino G.Rimkus.

Tokiu būdu apdorojus sultis, rūgimo procesą skatinančių medžiagų aktyvumas nuslopinamas maždaug mėnesiui.

Pasak verslininko, trijulė nesikreipė į jokius mokslininkus ar tyrėjus, viską užsibrėžė padaryti patys. „Tai mums buvo visiškai nauja sfera, domėjomės, skaitėme, bandėme. Šis procesas, kol atradome mums tinkamą būdą, truko apie metus ir buvo išties nelengva. Išmokome labai daug, dabar apie šią sritį jau galėtume ir pakonsultuoti“, – nusijuokė vienas iš sulčių prekinio ženklo „Giraffe“ įkūrėjų.

Kelią į tinkamą technologinį sprendimą vaikinai atrado susipažinę su dar XVII a. gyvenusio prancūzų mokslininko Blaise’o Pascalio įžvalgomis, kad aukštu slėgiu apdoroti produktai maistingąsias medžiagas išsaugo ilgiau.

„Mūsų gaminamos sultys yra pilstomos į plastikinius buteliukus, kurie vėliau patalpinami patalpą, kurios slėgis prilygsta esančiam vandenyno dugne. Tokiu būdu apdorojus sultis, rūgimo procesą skatinančių medžiagų aktyvumas nuslopinamas maždaug mėnesiui, tai padeda išsaugoti produkto šviežumą“, – apie technologiją pasakojo G.Rimkus, pridurdamas, kad jau atidarius sulčių buteliuką jį reikėtų išgerti tą pačią dieną.

Nebijoti klaidų

Išgirdęs klausimą, kas kuriant verslą yra sunkiausia, G.Rimkus nutyla ir šypsosi. „Nėra, kad kažkas būtų sunkiausia, bet ir lengvo nieko nėra. Pradėjome srityje, kur nieko nežinojome, nuo nulio – visko reikėjo mokytis“, – prisiminė verslininkas.

„Iš pradžių, kaip minėjau, – technologinių sprendimų paieška. Vėliau – kiti dalykai. Įmonę įkurti šiais laikais gali kelių mygtukų spustelėjimu, tačiau teisiniai dalykai verslo naujokams koją pakišti tikrai gali“, – patirtimi dalinosi G.Rimkus. „Klaidų darėme labai daug, jei būtume turėję patirties, idėja kur kas greičiau būtų virtusi realybe.

Įmonę įkurti šiais laikais gali kelių mygtukų spustelėjimu, tačiau teisiniai dalykai verslo naujokams koją pakišti tikrai gali.

Daugiausia nesklandumų sudarė teisiniai aspektai, minėtu klausimu iš tiesų reikia konsultuotis su profesionalais, nes šitą sritį reikia išmanyti ne gerai, o labai labai gerai. Viena klaida, tau gali kainuoti visą projektą. O dėl kitų dalykų, manau, nereikia bijoti klysti, iš klaidų mokaisi, įgauni neįkainojamos patirties“, – patirtimi dalinosi vienas iš „AJIZ Group“ įkūrėjų.

Finansiniai dalykai, G.Rimkaus teigimu, taip pat toli gražu ne paskutinis veiksnys. „Giraffe“ viziją vystyti trijulė pradėjo savo lėšomis, tačiau tik pradėjus žengti pirmuosius žingsnius pradėjo stigti pinigų gamybai. „Užsakovų atsiskaitymai kartais nepasiekia mūsų taip greitai, kaip reikėtų, o gaminti turi toliau.

Kai užsakymų vis daugėja, supranti, kad apyvartinių lėšų reikia dar daugiau, taip pradėjome ieškoti išorinio finansavimo galimybių. Šiuo klausimu kreipėmės į „Invega“, su kurios garantijos pagalba gavome paskolą, nes įprastai bankai skolinti naujoms įmonėms nėra linkę. Be šių pinigų augti būtų buvę labai sunku, todėl „Invegos“ pagalba labai džiaugiamės, – dėstė verslininkas.

Verslininkai, kreipdamiesi į kredito įstaigas dėl lėšų verslui pradėti ar plėsti, dažnai susiduria su nepakankamo užstato problema. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (Invega) padeda išspręsti šią problemą, garantuodama pirmos paskolos dalies grąžinimą kredito įstaigai iki 80 proc. paskolos sumos. Būtent šioms garantijoms teikti buvo įsteigtas Garantijų fondas, finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

Trise tvirčiau

Mūsų įmonė gyvuoja dėl kelių, mano galva, labai svarbių priežasčių. „Visų pirma, mus į priekį veda ne finansinės naudos troškimas, o vertybės. Mums iš tikrųjų svarbu teikti kokybišką produktą, kad jis atitiktų mūsų sveikos gyvensenos viziją“, – pabrėžė verslininkas.

„Itin svarbu ir tai, kad esame komanda. Vienas, manau, tikrai nebūčiau tokio kelio įveikęs. Kai jau sukuri produktą ir galvoji, kaip jį pristatyti rinkai. Matai, kad retas juo tiki. Sudvejoji. Svarbiausia, kad juo tikėjome trise. Vienas suklumpa – kiti padeda. O dabar, kai matome rezultatus, akivaizdu, kad tikėti buvo verta“, – džiaugėsi G.Rimkus.

Be Lietuvos dar į Latvijos, Estijos ir Čekijos rinkas prisibeldę verslininkai sustoti tikrai neketina. Nei ties vienu produktu, nei ties minėtomis rinkomis. Nauji planai jau kuriami, tačiau užbėgti įvykiams už akių ir jais pasidalinti vienas iš „Giraffe“ įkūrėjų neskubėjo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“