Praėjusių metų gruodį mokėjimo kortelėmis vartotojai atsiskaitė (visuose kanaluose – tiek gyvai, tiek internetu) net 32 proc. dažniau, palyginti su ankstesniais 2021 metų mėnesiais, o bendra atsiskaitymų mokėjimo kortelėmis suma buvo didesnė net 40 proc. Tačiau šventinį mėnesį apsipirkimai fizinėse prekybos vietose augo kur kas sparčiau nei internetu – kortelėmis fizinėse parduotuvėse gruodį atsiskaityta 33 proc. daugiau nei ankstesniais mėnesiais, tuo tarpu internetinių atsiskaitymų kortelėmis augimas siekė 23 proc.
Palyginti su 2020 metų gruodžiu, atsiskaitymų kortelėmis fizinėse prekybos vietose daugėjo 25 proc., o atsiskaitymai internetu augo itin nežymiai ir nesiekė nei 0,5 proc.
„Nieko keisto, kad palyginti su 2020 metų gruodžiu apsipirkimo fizinėse parduotuvėse apimtys praėjusį gruodį gerokai išaugo – 2020-ųjų pabaiga išsiskyrė gan griežtu karantinu, o per praėjusias Kalėdas jo nebuvo. Keisčiau, kad nemaža dalis vartotojų po kiekvieno ribojimų etapo vis grįžta į fizines parduotuves, nepaisydami, atrodytų, jau išsiugdyto įpročio apsipirkti internetu. Kita vertus, matome, kad gerokai skiriasi pirkimų internetu ir fizinėse parduotuvėje krepšelio vertė – panašu, kad brangesnės prekės vis dažniau užsakomos skaitmeninėse parduotuvėse, fizinėse apsilankant kasdienių ir pigesnių daiktų“, – sakė „Luminor“ banko mokėjimo kortelių produkto vadovė Reda Skersytė.
„Luminor“ klientų vidutinė mokėjimo suma internetu – 49 EUR, tuo tarpu fizinėse prekybos vietose – 24 EUR.
Nesunku nuspėti, kad gruodį labiausiai augo įprastų, dovanoms skirtų prekių pardavimo apimtys, tačiau ir tarp jų išsiskyrė keli prekių segmentai, kurių paklausa didėjo sparčiausiai.
Papuošalų gruodį nupirkta dukart daugiau nei 2020 metų tą patį mėnesį. Dvigubai daugiau nupirkta ir dovanų kuponų, kurių paklausa staigiai padidėjo gruodį – panašu, kad tai yra viena iš populiariausių vadinamųjų paskutinės minutės dovanų.
2021 metų Kalėdos buvo turtingesnės žaislais (augo 14 proc.), elektronikos prekėmis (15 proc.) ir kosmetika (augimas – 60 proc.)
„Tiesa, kosmetikos prekių paklausą lemia ne tik šventinis laikotarpis. Šio segmento pardavimai auga visame pasaulyje. Neseniai atliktas išsamus „Google Trend“ tyrimas parodė, kad sparčiai auganti kosmetikos paklausa Amerikoje signalizuoja vartotojų sugrįžimą prie įprasto gyvenimo, kuriame kūno priežiūra visuomet užėmė reikšmingą vietą. Pandemijos laikotarpiu tokio tipo prekes „Google“ paieškoje kurį laiką buvo išstūmę tokios netikėtos prekės kaip „sportinės kelnės“ ar „tekila“, – komentavo R.Skersytė.