Dovanų biudžetą gali pakoreguoti sąskaita už šildymą
Tarptautinės siuntų bendrovės „Venipak“ užsakymu atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa parodė, kad auganti infliacija verčia gyventojus atidžiau planuoti pirkinius, tačiau smarkiai mažinti šventinių dovanų biudžetą planuoja vos 9 proc. lietuvių, tiek pat estų ir vos kiek daugiau – 10 proc. – latvių.
Dažniausiai Baltijos šalyse dovanoms skiriamas biudžetas siekia nuo 101 Eur iki 200 Eur. Lietuvoje tiek pat (31 proc.) apklaustųjų planuoja išleisti nuo 51 iki 100 Eur. Iki 500 Eur pirkiniams skirs 17 proc. lietuvių, 11 proc. latvių ir 16 proc. estų. Dar 11 proc. lietuvių, 13 proc. estų ir 19 proc. latvių teigė, kad prieš planuodami išlaidas dovanoms, nori sulaukti pirmosios sąskaitos už šildymą.
„Visuomet stebime vartotojų įpročių pokyčius, ypač dabartiniu laikotarpiu, kad galėtume maksimaliai atliepti jų poreikius. Apklausos tikslas buvo sužinoti, kokį apsipirkimo būdą šiemet bus linkę rinktis Baltijos šalių gyventojai. Rezultatai parodė, kad lietuviai ir estai prioritetą teiks apsipirkimui internetu – atitinkamai atsakymą pasirinko 29 proc. lietuvių ir 21 proc. estų. Tuo metu Latvijoje pirkėjai dažniau keliaus į fizines parduotuves (33 proc.), tačiau įdomu, jog nuolaidų vis tiek ieškos internetu (25 proc.).
Verta atkreipti dėmesį, kad akcijų ir nuolaidų laukia beveik visi pirkėjai be išimties, ir tai nestebina. Augančios infliacijos akivaizdoje, gyventojai vis tiek nori susikurti šventinę nuotaiką“, – sako „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė.
Pirkinių atidėlioti nereikėtų
Jeigu jau nusprendėte, kiek galite skirti dovanoms, A.Raudonienė rekomenduoja pirkinių nebeatidėlioti. Apklausos duomenimis, vos 5 proc. apklaustųjų Lietuvoje ir Estijoje, bei 4 proc. Latvijoje jau pasirūpino šventinėmis dovanomis. Gerokai daugiau, atitinkamai 17 proc., 21 proc. ir 13 proc. apklaustųjų dar neplanuoja apsipirkimo.
„Nors gali atrodyti, kad šv. Kalėdos dar toli, tačiau prekyba jau intensyvėja, netrukus sulauksime ir „Juodojo penktadienio“ (angl. Black Friday), taip pat Baltijos šalyse vis labiau populiarėjančio „Kibernetinio pirmadienio“ (angl. Cyber Monday), kitų šventinių nuolaidų, kai pirkimas, ypač internete, taps dar aktyvesnis.
Atidėti pirkinius paskutinėms savaitėms iki švenčių nederėtų. Kasmet kruopščiai ruošiamės šiam sezonui plėsdami savo pristatymo infrastruktūrą, tačiau pageidaujamų prekių paprasčiausiai gali nebelikti prekybininkų sandėliuose. Tokiu atveju galite ne tik susigadinti šventinę nuotaiką, tačiau už spontaniškus pirkinius sumokėti daugiau“, – sako A.Raudonienė.
Bendrovės duomenimis, šiuo metu daugėja internetu užsakomų žaislų, kosmetikos ir grožio prekių, rūbų ir maisto papildų ar vitaminų, taip pat populiarėja ekologiški maisto produktai. Kaip įprastai, lietuviai internetu mielai perka knygas.
Tyrimą bendrovės „Venipak“ užsakymu š.m. spalio mėn. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliko tyrimų bendrovė „Norstat“.