Šventosios uoste vėl užvirs gilinimo darbai

Jau po Šv. Velykų Šventosios uoste vėl užvirs darbai. Konkursą laimėjusi bendrovė gilins uostą ir jau birželį čia galės įplaukti jachtos. Džiaugiamasi, kad žiema nebuvo rūsti ir daug smėlio į vidinį kanalą nebuvo prinešta, tačiau nemažai jo reikės iškasti už uosto, išoriniame kanale.
Šventosios mažųjų laivų uostelis jau atidarytas.
Šventosios uostas laivų lauks birželį. / Ginos Kubiliūtės/15min.lt nuotr.

Penktadienį uoste pasirašyta eksploatacinių darbų sutartis, juos vykdys bendrovė „Alvetos karjerai“. Sutarta, kad bendrovei bus mokama už atliktą darbą, tai yra, už iškastą grunto kiekį. Pasak Šventosios jūrų uosto direktorės Airidos Česnienės, šiemet darbų įkainiai didesni nei praėjusiais metais. Už grunto kasimą ir gramzdinimą iki kilometro reikės sumokėti 20,6 Lt/kub. metrą, už iškasimą ir sandėliavimą laikino kaupimo vietose – 19Lt/kub. metrą, o išvežimą iki 30 km – 17 Lt/kub. metrą. Praėjusiais metais įkainis vietoj 19 Lt siekė 13 Lt/kub. metrą.

Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, pernai darbus vykdę latviai kainas sumažino norėdami įeiti į rinką, dėl to jie patyrė nuostolių, tačiau dirbo garbingai. Latviams orai nepašykštėjo išdaigų – jiems teko vis gilinti uosto kanalą, o šis vis būdavo užnešamas smėliu vėl ir vėl. Pagal sutartį,  liko neiškasta apie 2600 kub. metrų smėlio. Iš viso latviai iškasė apie 50 tūkst. Kub. metrų smėlio.

Klaipėdos jūrų uosto vizualizacija/Šventojoje siekiama pastatyti uostą, tinkamą pramoginiams laivams.
Klaipėdos jūrų uosto vizualizacija/Šventosios uostas

„Dėl tokio kiekio jiems mobilizuoti techniką neapsimoka. Jie dalyvavo konkurse, tačiau pasiūlė žymiai didesnę kainą“, - sakė A. Česnienė. Latviams nebuvo sumokėta visa suma, dalis pinigų buvo sulaikyta, iš jos bus išskaičiuota suma, reikalinga 2600 kub. metrų smėlio kiekiui iškasti.

Budės technika

Pagal naują sutartį, vasarą Šventojoje nuolat bus mobilizuota technika. Jos pagalba bus siekiama nuolat palaikyti reikiamą gylį uoste.

Laikinus molus įrengti atsieitų 12-17 mln. Lt., tad pigiau ir racionaliau yra uostą valyti.

Pagal naujausius matavimus, į vidinį uosto kanalą iš Šventosios upės per žiemą pateko apie 2 tūkst.  kubinių metrų smėlio. Išorinis uosto kanalas yra užneštas labiau, čia iškastas smėlis, apie 30 tūkst. kubinių metrų, bus gramzdinamas toliau jūroje. Kiek atsieis visi darbai, nėra aišku, tačiau viliamasi, kad iki 2 mln. Lt.

„Birželio 1 dieną turi būti išvalytas ir atidarytas uostas navigaciniam sezonui. Po žiemos bus atstatytas projektinis gylis, o vasaros sezono metu rangovui mokėsime fiksuotą sumą, už gylių palaikymą, darbuotojų buvimą – 150 tūkstančių litų per mėnesį. Jie užtikrins, kad uostas nebūtų užneštas smėliu“, - pasakojo A. Česnienė.

Paklausta, ar nebūtų pigiau pastatyti laikinus molus, kurie apsaugotų Šventosios uostą nuo užnešimo, A. Česnienė priminė, jog neseniai specialistai paskaičiavo, jog laikinus molus įrengti atsieitų 12-17 mln. Lt., tad pigiau ir racionaliau yra uostą valyti. Po 3-4 metų uoste bus pastatyti nuolatiniai molai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos