„Pastebime, kad pastaraisiais metais išmanusis telefonas nemažai daliai žmonių tampa pagrindiniu įrankiu kasdieniams finansams tvarkyti. Besitęsianti pandemija gyventojus dar labiau paskatino ieškoti alternatyvų gryniesiems pinigams, ir prognozuojame, kad telefonu atliekamų pinigų pervedimų apimtys ateityje tik didės“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.
„Swedbank“ duomenimis, pinigų pervedimais išmaniojoje programėlėje besinaudojančių gyventojų skaičius per pastaruosius metus išaugo daugiau nei 103 proc. Praėjusį metų gruodį bent vieną pinigų pervedimą išmaniojoje programėlėje atliko beveik 0,5 mln. vartotojų.
Šiuo metu maždaug 1 iš 3 pinigų pervedimų (36 proc.) banko klientai atlieka per išmaniąją programėlę.
Telefonas 2021 m. gali įsitvirtinti kaip pagrindinis įrankis kasdienėms pinigų operacijoms atlikti.
„Stebimos Lietuvos ir kitų Baltijos šalių tendencijos rodo, kad telefonas 2021 m. gali įsitvirtinti kaip pagrindinis įrankis kasdienėms pinigų operacijoms atlikti. Telefonu gyventojai vis dažniau atsiskaitys už prekes ir paslaugas, perves pinigus šeimos nariams ar draugams, atliks kitus mokėjimus“, – teigia J.Gumuliauskienė.
Pasak jos, prie išaugusio pinigų pervedimų per telefoną populiarumo prisidėjo ir atsiradusi galimybė pavedimą padaryti pagal gavėjo telefono numerį.
„Swedbank“ pinigų pervedimus pagal telefono numerį pristatė 2020-ųjų balandį. Norint tokiu būdu pervesti pinigų banko klientams nieko papildomai daryti nereikia – užtenka turėti naujausią banko išmaniosios programėlės versiją.
Kaip pastebi „Swedbank“ atstovė, praėjusiais metais išaugo ir per interneto banką šalies gyventojų atliekamų pavedimų skaičius. 2020-ųjų gruodį, palyginti su atitinkamu ankstesnių metų laikotarpiu, jis buvo didesnis 6 proc.