„Swedbank“: atsiskaitymai išmaniaisiais įrenginiais per metus augo 54 proc.

„Swedbank“ klientai kasdienėms finansinėms operacijoms vis dažniau renkasi išmaniuosius įrenginius. Naudodamiesi išmaniaisiais telefonais, laikrodžiais ir kitais mokėjimo funkciją turinčiais įrenginiais „Swedbank“ klientai per mėnesį atsiskaito daugiau kaip 11 mln. kartų – 54 proc. daugiau nei prieš metus. Vidutinė vieno mokėjimo suma per metus taip pat ūgtelėjo – 6,4 proc. iki 16,3 euro, rašoma „Swedbank“ pranešime spaudai.
Mobilus telefonas
Mobilus telefonas / 123RF.com nuotr.

„Skaitmeninės technologijos pakeitė daugelį gyvenimo sričių, tarp jų ir finansinius įpročius. Išmanusis telefonas ne tik tapo pagrindine prisijungimo prie banko priemone, bet vis dažniau pakeičia ir pačią piniginę, mokėjimo korteles. Pastebime, kad didelė dalis klientų, išbandžiusių atsiskaitymą išmaniaisiais įrenginiais, šį būdą vėliau naudoja kaip pagrindinį mokėjimams prekybos ir paslaugų vietose“, – sako „Swedbank“ Klientų aptarnavimo tarnybos vadovė Jūratė Gumuliauskienė.

Pasak jos, aktyvių klientų, kurie naudojasi skaitmenine pinigine ir per mėnesį atliko bent vieną atsiskaitymą išmaniuoju įrenginiu, „Swedbank“ priskaičiuoja 358 tūkstančius (kovo mėn. duomenimis). Per metus jų skaičius išaugo beveik 100 tūkstančių.

„Skaitmeninės piniginės populiarumas auga milžiniškais tempais. Per vienerius metus ją naudojančių vartotojų padaugėjo net 35 proc., o per trejus metus – net 4 kartus. Skaičiuojame, kad apie 33 proc. atsiskaitymų nuo visų kortelių atsiskaitymų prekybos ir paslaugų vietose atliekami naudojantis skaitmenine pinigine, ir net 40 proc. visų mūsų išduotų mokėjimo kortelių gyventojai yra įsikėlę į savo skaitmeninis pinigines.

Prognozuojame, kad jų populiarumas ateityje toliau didės – augs tiek mokėjimų atliekamų išmaniaisiais telefonais, laikrodžiais ar kitais dėvimais įrenginiais, apimtys, tiek ir šiuo funkcionalumu besinaudojančių klientų skaičius“, – sako J.Gumuliauskienė.

Kasdienei bankininkystei renkasi telefoną

„Swedbank“ statistika rodo, kad nuosekliai augo ne tik skaitmeninės piniginės, bet ir išmaniosios banko programėlės naudojimas. Šiuo metu jau daugiau nei 3 iš 4 prisijungimų prie „Swedbank“ klientai atlieka per programėlę savo išmaniajame įrenginyje.

„Telefonas su programėle visada yra po ranka, tad kasdienės bankininkystėms paslaugoms klientai vis dažniau renkasi programėlę, o ne interneto banką kompiuteryje“, – pastebi J.Gumuliauskienė.

„Swedbank“ skaičiuoja, kad šių metų kovą prie išmaniosios programėlės klientai prisijungė beveik 30 mln. kartų ir tai yra penktadaliu daugiau nei prieš metus. Vidutiniškai vienas klientas prie banko programėlės prisijungia 28 kartus per mėnesį, t. y., beveik kiekvieną dieną.

Dažniausiai klientai per programėlę ar valdiklius tikrinasi sąskaitos likutį, perveda pinigus, naudojasi funkcija „Gauti pinigų“ siunčiant nuorodą, tikrinasi kortelės duomenis, tokius kaip PIN kodas, galiojimo data, CVC kodas ir pan.

„Per metus programėlės naudotojų skaičius išaugo maždaug dešimtadaliu, tačiau jų atliekamų piniginių pervedimų skaičius – net 43 procentais. Tai rodo, kad programėlė vis didesnei daliai gyventojų tampa pagrindine kasdienių finansinių operacijų priemone, patogesne nei kompiuteris. Šių metų kovą per programėlę „Swedbank“ klientai atliko net 6,6 mln. pervedimų, o vienas vartotojas – vidutiniškai 9 pervedimus“, – sako J.Gumuliauskienė.

Tarp Baltijos šalių lyderiauja Lietuva

„Swedbank“ atstovė pastebi, kad išmaniosios programėlės naudojimas auga visose Baltijos šalyse, tačiau Lietuvoje – sparčiausiai.

2024 m. kovą Lietuvoje banko išmaniąją programėle naudojosi (bent kartą prisijungė) per 1 mln. klientų, Latvijoje – per 656 tūkst., Estijoje – per 493 tūkstančius. Per metus programėlės vartotojų skaičius Lietuvoje išaugo 9 proc., Estijoje – 5,9 proc., Latvijoje – 6,8 procentais.

Aktyviausiai „Swedbank“ išmaniąja programėle naudojasi 18–25 metų amžiaus gyventojai – bent tris kartus per mėnesį prie jos jungiasi beveik 98 proc. klientų. Vis tik, džiugina tendencija, kad programėlę vis labiau atranda ir senjorai – per pastaruosius metus būtent virš 65 metų amžiaus aktyvių programėlės naudotojų skaičius išaugo labiausiai – net trečdaliu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis