„Swedbank“: perkant internetu atsiskaitymai grynaisiais pinigais grimzta į užmarštį, populiariausia − mokėjimo sąsaja per interneto banką

„Swedbank“ užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2 iš 3 internetu apsiperkančių lietuvių prioritetą teikia patogiam ir paprastam atsiskaitymo būdui. Tuo metu 38 proc. nurodo, kad jiems svarbus interneto pardavėjo patikimumas, o 20 proc. rūpi pinigų grąžinimo garantijos. Be to, per pastaruosius kelerius metus gerokai sumažėjo grynaisiais atsiskaitančių pirkėjų dalis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Prekyba internetu
Prekyba internetu / 123RF.com nuotr.

Kaip pastebi Deimantas Trumpickas, „Swedbank“ Lėšų valdymo pardavimų palaikymo departamento direktorius, atsiskaitymų grynaisiais mažėjimo tendenciją lėmė įsivyravusios patogesnės atsiskaitymo alternatyvos ir bendrai išaugęs pasitikėjimas interneto prekyba.

„Praėjusiais metais stebėjome didžiulį interneto prekybos šuolį – šalies gyventojų atsiskaitymų vietos e.parduotuvėse padaugėjo 60 proc. iki 26,5 mln., o atsiskaitymų suma išaugo beveik du kartus ir viršijo 1 mlrd. eurų. Gyventojų noras naudotis patogiais atsiskaitymo būdais yra suprantamas, nes daugėjant ir dažnėjant apsipirkimų internete, sklandus apsipirkimo procesas nuo prekės išsirinkimo iki apmokėjimo už ją tampa dal labiau aktualus“, – sako D.Trumpickas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Elektroninė prekyba

Daugiau pasitikėjimo, mažiau grynųjų

Kaip rodo „Swedbank“ užsakymu atlikto tyrimo duomenys, atsiskaitydami interneto parduotuvėse šalies gyventojai dažniausiai naudojasi tiesioginiu mokėjimu per „Bank Link“ sistemą ar mokėjimo inicijavimu (56 proc.), arba pasirenka atsiskaityti debeto ar kredito kortele (40 proc.).

D.Trumpickas atkreipia dėmesį, kad žmonės vis rečiau už internetu įsigytas prekes atsiskaito grynaisiais. Pasak jo, tai rodo du dalykus – kad gyventojai vis rečiau linkę naudoti grynuosius pinigus, ir tai ypač išryškėjo per pandemiją, bei bendrai išaugusį pasitikėjimą interneto pardavėjais bei tarpininkais.

„Žvelgiant trejus metus atgal, sumokėti grynais pinigais gavus prekes buvo gana populiaru, nes taip žmogus galėjo užsitikrinti, kad atsiskaitys už prekę tik tada, kai ją laikys savo rankose. Dabar toks atsiskaitymo būdas tapęs mažiausiai patraukliu iš visų, juo linkę naudotis tik 12 proc. interneto pirkėjų. Tai reiškia, kad šiuolaikinė interneto parduotuvė gali pasiūlyti draugišką vartotojo sąsają, įvairių prekių pristatymo ir atsiskaitymų būdų pasirinkimą“, – sako „Swedbank“ atstovas.

Dabar toks atsiskaitymo būdas tapęs mažiausiai patraukliu iš visų, juo linkę naudotis tik 12 proc. interneto pirkėjų.

Atsiskaitymas iš bet kurio banko – viename sprendime

Atsižvelgdamas į augančią prekybą internetu ir klientų poreikius, „Swedbank“ išplėtė savo e.mokėjimų sprendimo „Bank Link“ integraciją su visais Lietuvos bankais – SEB, „Luminor“, Šiaulių banku, „Citadele“ ir Medicinos banku.

„Nuo šiol prekybininkai, naudojantys „Swedbank“ e.mokėjimų sprendimą ir turėdami „Bank Link“ sutartį, gali priimti mokėjimus iš visų pagrindinių šalyje veikiančių bankų“, − sako D.Trumpickas.

Interneto pardavėjai, naudojantys šį „Swedbank“ e.mokėjimų sprendimą, savo pirkėjams gali pasiūlyti dar vieną naujovę – atsiskaitymus patvirtinti biometriniais duomenimis.

Šalies gyventojai, apsiperkantys banko sprendimą naudojančiose interneto parduotuvėse ir turintys sąskaitą „Swedbank“, nuo šiol galės mokėjimus patvirtinti vienu iš keturių būdų – biometriniais duomenimis, tai yra, piršto atspaudu ar veido atpažinimu, su „Smart-ID“ programėle, mobiliuoju parašu ar PIN kodų generatoriumi.

Prekybininkams, kurie jau naudojasi „Swedbank“ „Bank Link“, jokių naujų sutarčių pasirašyti ar persirašyti turimų nereikės – jų parduotuvėse apsiperkantiems klientams naujos atsiskaitymo galimybės gali būti pasiūlytos automatiškai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų