Šiuo metu klientai gauna tokio ar panašaus turinio pranešimą (kalba netaisyta): „Brangus kliente, atkreipkite demesi, kad jusu elektroninus bankininkystes saskaitos galiojimo laikas baigesi. Kad butu galima toliau naudoti paslaugu spauskite cia noredami atnaujinti visus savo irasus su mumis teisingai uzkirsti kelia paslaugos teikimo nutraukima / sustabdyma“.
Toliau pranešime pateikiama fiktyvi nuoroda.
Jungdamiesi prie „Swedbank" interneto banko, interneto banko adresą interneto naršyklėje įrašytumėte patys. Niekuomet nespauskite su įtartinais laiškais gautų nuorodų, nes jos gali vesti į fiktyvias interneto banko svetaines, ‒ pabrėžia M. Montvilas.
„Klientams primename, kad tokių laiškų „Swedbank“ savo klientams nesiunčia. Be to, įtarimų gyventojams turėtų sukelti tai, jog pranešime nemažai gramatinių klaidų, naudojami ne lietuviški rašmenys. Raginame klientus neatidaryti jokių žinutėje esančių nuorodų ir prisegtų dokumentų. Tokios nuorodos veda į suklastotą interneto banko puslapį, o prisegtais dokumentais platinami virusai“, ‒ įspėja „Swedbank“ operacinės rizikos kontrolierius Mindaugas Montvilas.
Pasak „Swedbank“ saugos eksperto, visada verta prisiminti pagrindinius interneto banko saugumo reikalavimus.
„Svarbu, kad jungdamiesi prie „Swedbank" interneto banko, interneto banko adresą interneto naršyklėje įrašytumėte patys. Niekuomet nespauskite su įtartinais laiškais gautų nuorodų, nes jos gali vesti į fiktyvias interneto banko svetaines“, ‒ pabrėžia M. Montvilas.
Kitas svarbus aspektas ‒ jungiantis prie „Swedbank" interneto banko reikia nurodyti tik vieną iš kodų kortelėje esančių slaptažodžių. Bankas niekuomet neprašo nurodyti visų ar keleto slaptažodžių iš slaptų kodų kortelės. Jei jūsų prašo tai padaryti, jūs esate nukreipti ar patekote į sukčių suklastotą interneto svetainę, nors ji gali atrodyti kaip interneto banko kopija.
„Dar vienas patikimas saugiklis ‒ įtartino pranešimo siuntėjo adresas ir kalbos klaidos. Kone visada tokie pranešimai būna atsiųsti iš neįprasto adreso, o pačiuose pranešimuose būna rašybos klaidų. Jos rodo, jog pranešimai buvo sugeneruoti naudojant automatines vertimo programas“, ‒ pasakoja „Swedbank“ saugos ekspertas.
Patikimai saugokite savo asmeninę bankininkystės informaciją ‒ atminkite, kad visi „Swedbank“ interneto banko prisijungimo rekvizitai (vartotojo ID, slaptažodžiai, saugumo kortelių kodai) bei duomenys apie mokėjimo korteles yra raktas nuo jūsų sąskaitų banke.
Jeigu savo slaptus kodus nurodėte pašaliniams asmenims, negaišdami bet kuriuo paros metu skambinkite bankui tel. 1884 arba (8 5) 268 4444 ir juos blokuokite. Visus įtartino pobūdžio turinio pranešimus prašome persiųsti šiuo adresu phishing@swedbank.lt