T.Povilauskas: infliaciją labiausiai lėmė šilumos kainos

Metinei infliacijai Lietuvoje pasiekus beveik 11 proc., SEB banko ekonomistas Tadas Povilauskas sako, kad ją labiausiai lėmė centralizuotos šilumos kainos, ją taip pat didino maisto prekių, aprangos ir avalynės bei paslaugų kainų augimas.
Tadas Povilauskas
Tadas Povilauskas / SEB banko nuotr.

Ekonomisto teigimu, metinės infliacijos pikas turėtų būti pasiektas vasarį.

„Kadangi vis tiek jau buvo skelbta preliminari gruodžio mėnesio infliacija, (...) tai čia nėra kažkokia naujiena. (...) Ko mes sulaukėme, tai tokio išskaidymo, kas labiausiai brango ir kas labiausiai lėmė tą gruodžio mėnesio infliaciją, kuri iš esmės tikrai viršijo lūkesčius", – BNS teigė T.Povilauskas.

„Šiluma buvo vienas iš pagrindinių veiksnių, kodėl taip stipriai didėjo mėnesinė ir metinė infliacija", – pridūrė jis.

Anot T.Povilausko, infliaciją gruodį didino ir maisto produktų, aprangos ir avalynės, taip pat paslaugų kainos.

„Paslaugų kainos nėra pagrindinis akcentas, kuris lemia tą infliaciją, bet iš esmės per mėnesį (...) jos stabiliai irgi didėjo" – sakė jis

Tuo metu vidutinės metinės infliacijos rodiklis (4,7 proc.), pasak ekonomisto, rodo išaugusią vartotojų perkamąją galią.

„Vidutinė metinė infliacija apima visų metų laikotarpį. Jei algos per metus padidėjo beveik 10 proc., o vidutinė metinė infliacija paaugo 4,7 proc., tai praėjusiais metais žmonių perkamoji galia iš esmės didėjo“, – teigė jis.

T.Povilausko teigimu, sausį turėtų išsilaikyti panaši mėnesio infliacija, o metinės infliacijos pikas turėtų būti pasiektas vasarį.

„Pagal tai, kas vyksta dabar, turbūt vasario mėnesį bus tas pikas", – svarstė ekonomistas.

2021 metų gruodį, palyginti 2020-ųjų gruodžiu, metinė infliacija siekė 10,6 proc., vidutinė metinė infliacija – 4,7 proc., o mėnesio – 1,2 proc., pirmadienį pranešė Statistikos departamentas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis