Tabako akcizų pajamos pirmąjį pusmetį išaugo

Tabako akcizų pajamos, kovo ir balandžio mėnesiais sumenkusios dėl išaugusių tarifų, gegužę ir birželį atsigavo. Pirmąjį šių metų pusmetį deklaruoti tabako akcizai yra didesni nei pernai.
Rūkalai
Rūkalai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tuo metu didmeninė prekyba tabako gaminiais (remiantis akcizų sandėlių duomenimis) šiemet yra mažesnė nei per šešis 2016-ųjų mėnesius, rodo naujausi Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys.

Deklaruoti tabako akcizai pirmąjį pusmetį siekė 138,02 mln. eurų - 3,2 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu (133,731 mln. eurų). Šiemet, palyginti su atitinkamu 2016-ųjų laikotarpiu, mažiau akcizų deklaruota tik kovo ir balandžio mėnesiais.

Birželį, palyginti su geguže, tabako akcizų pajamos padidėjo 9,5 proc., o palyginti su 2016-ųjų geguže - 2,6 proc. iki 27,455 mln. eurų. Birželis šiemet kol kas yra geriausias šių pajamų surinkimo mėnuo.

Pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo pačiu 2016 metų laikotarpiu, deklaruotų cigarečių realizacija sumenko 4,6 procento. Šiemet, palyginti su atitinkamu 2016-ųjų laikotarpiu, daugiau tabako gaminių realizuota sausio ir vasario mėnesiais, tuo metu kovą-birželį jų pardavimai sumenko.

Nuo kovo cigaretėms akcizų tarifas padidėjo apie 10,5 proc., minimalus akcizas tabako gaminiams – apie 6 procentus.

Statistikos departamento duomenimis, vienas vyresnis nei 15 metų Lietuvos gyventojas pernai mažmeninėje prekyboje ir maitinimo įmonėse įsigijo 1284 cigaretes - tai sudaro kiek daugiau nei 64 pakelius. Per metus gyventojų legaliai įsigytų cigarečių kiekis smuktelėjo 0,3 procento.

KPMG atliekamas tyrimo duomenimis, pernai nelegalios cigaretės Lietuvoje sudarė 17 proc. visos tabako gaminių rinkos, o dėl nelegalių tabako gaminių biudžetas negavo apie 62 mln. eurų mokesčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis