Dėl surinktos panaudotos stiklinės ar plastikinės vienkartinės taros skleidžiamo blogo kvapo Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba yra gavusi keletą skundų, tačiau jų neregistruojama daug, LRT RADIJUI sako Veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vyriausioji specialistė ir maisto produktų inspektorė A.Kolkaitė. Be to, priduria ji, parduotuvės su tokiomis problemomis bando tvarkytis.
Specialistės teigimu, svarbiausias prioritetas – maisto sauga ir kokybė, tad jokio pašalinio kvapo būti neturėtų. Maisto produktų parduotuvėje, sako A.Kolkaitė, reikia palaikyti bendrą higieną ir užtikrinti švarą bei tvarką. Taip pat ji ragina vartotojus apie tokius atvejus pranešti Maisto ir veterinarijos tarnybą, kad jie būtų žinomi.
Prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas sako, kad reikia nepainioti taromatų sistemos su užstato už pakuotę sistema. Taromatai, pasak jo, yra tik vienas iš pakuočių surinkimo būdų, naudojamas didesniuose prekybos centruose. Kitas surinkimo būdas – rankinis, dažnesnis mažesnėse parduotuvėse, kuriose grąžinamų pakuočių nėra tiek daug.
Pasigirsta nuomonių, kad, nors taromatai stovi šalia ar atokiau parduotuvių, surinkta ir iš taromatų išimta tara laikoma parduotuvių sandėliuose. Visgi L. Vilimas teigia, kad tai yra klaidingas įsitikinimas: iš tikrųjų prekės, ypač maisto produktai, laikomi atskiruose sandėliuose, o ne ten, kur surinkta tara. Tuščia tara sudedama į maišus ir laikoma arčiausiai vietos, prie kurios patogu privažiuoti ir ją paimti. O tokiose vietose, patikina pašnekovas, svarbūs produktai tikrai nelaikomi.
A.Kolkaitė tvirtina, kad skundų dėl nešvarios taros ir maisto produktų neatskyrimo Maisto ir veterinarijos tarnyba nėra gavusi. Be to, priduria ji, tarą nuo maisto produktų galima atskirti dviem būdais – arba atstumu, arba tam tikra pertvara, tarą laikant užrištuose maišuose ar uždengtose talpose.
L.Vilimas, kalbėdamas apie mažesnes parduotuves, pastebi, kad jose dirbantys žmonės susiduria su didesniais iššūkiais. Kadangi tokios parduotuvės mažesnės, surinkti ir laikyti tarą sunkiau. Tačiau, pabrėžia jis, reikia suprasti, kad ši sistema – valstybės prioritetas, nukreiptas į švaresnę aplinką, ekologiją. Prekybininkai privalo tarą surinkti ir grąžinti užstatą vartotojams.
Pašnekovas džiaugiasi, kad sistema veikia jau pusę metų ir Lietuva per tokį trumpą laiką surinko rekordiškai daug pakuočių. Efektyvus ir puikus sistemos veikimas, L.Vilimo teigimu, rodo aukštą žmonių sąmoningumo lygį.