Tarp populiariausių karantino prekių – sekso, sporto ir grožio reikmenys 

Karantinas keičia žmonių įpročius. Ne tik apsipirkimo, bet ir gyvenimo. Namai virsta ne tik biurais, bet ir restoranais, grožio salonais, sporto klubais, kino teatrais ar pramogų centrais. Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad moterys lepina vyrus vakarienėmis, o jie rūpinasi sekso žaisliukais ir romantiškomis naktimis. Moterys mokosi darytis manikiūrus, dažytis plaukus ir net apkirpti vyrus. 
„Danske Bank“ Globalių paslaugų centro biuras.
Asociatyvi nuotrauka / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vyrai tampa meistrais – remontuoja būstus, kerpa gyvatvores ir net stato šiltnamius. Vaikai sulaukia taip pat ypatingo dėmesio, nes jiems „keliauja“ lavinamieji žaislai, video žaidimai, o bestseleriu tapo knyga „Kaip tapti geresniais tėvais“.

Tokias tendencijas pastebėjo elektroninė parduotuvė Varlė.lt, išgyvenanti apsipirkimo bumą – antras Kalėdas. Prasidėjus karantinui užsakymų skaičius staigiai šoktelėjo ir kasdien vis auga. Kai kurių prekių užsakymų padidėjo iki 500 procentų.

Karantinas keičia pirkėjų įpročius

„Karantinas keičia ne tik pirkėjų įpročius, bet ir žmonių gyvenimo būdą. Populiariausių pirkinių krepšelyje mažiau prabangos, bet daugiau praktiškų, buitinių, pramogų, sporto, laisvalaikio, nuotoliniam darbui skirtų ir net malonumo prekių“, – pastebėjimais dalinasi daugiau nei 10 metų veikiančios internetinės parduotuvės Varlė.lt įkūrėjas Marius Butauskas.

varle.lt nuotr./Marius Butauskas
varle.lt nuotr./Marius Butauskas

Pirmomis karantino dienomis populiariausi tapo nešiojamieji kompiuteriai ir kita įranga, reikalinga nuotoliniam darbui. Pasirūpinę darbo priemonėmis, žmonės nepamiršo ir savo laisvalaikio, sveikatos, pramogų, sporto ir malonumų.

Stipriai išaugo susidomėjimas erotinėmis prekėmis, pardavimai išaugo keliskart: daugiausiai užsakoma lubrikantų ir vibratorių.

Sporto prekių populiarumas taip pat šoktelėjo apie 4 kartus: uždarius sporto klubus, žmonės pradėjo sportuoti namuose: apsirūpina kilimėliais, svarmenimis, elastinėmis pasipriešinimo juostomis ir kitais sporto reikmenimis.

Dėl viruso plitimo sustabdžius grožio salonų veiklą, moterys neprarado noro būti gražios ir patrauklios. Jos perka dažus plaukams, manikiūro rinkinius, kosmetiką, net plaukų kirpimo priemones. Į populiariausių prekių viršūnę šoktelėjo ir plaukų kirpimo mašinėlės.

Perka virtuvinius kombainus ir siuvimo mašinas

Viena populiariausių prekių kategorijų tapo ir virtuvės technika: duonkepės, gruzdintuvės, virtuviniai kombainai, vakuumavimo aparatai.
Iš sandėlių tenka traukti ir labiau pamirštas prekes: siuvimo mašinas, siuvinėjimo ar dailės priemones. Panašu, kad pamirštiems pomėgiams ir rankdarbiams taip pat atsiranda daugiau laisvo laiko.

Tačiau šiuo laikotarpiu apie 80 proc. sumažėjo stambios buitinės technikos užsakymų. Pradėjo dominuoti pigesni šaldytuvai, ekonomiškesnės klasės skalbimo mašinos ir indaplovės. Šių prekių krepšelis „susitraukė“ apie 30-40 proc.

Vida Press nuotr./Skalbiniai
Vida Press nuotr./Skalbiniai

Pirkinių krepšelis racionalesnis

„Pirkinių krepšelis tapo racionalesnis, labiau apgalvotas. Mažiau prabangos prekių, daugiau ekonominės klasės. Vietoj buvusių populiariausių dulkių siurblių robotų žmonės pradėjo vėl pirkti šluotas. „Nukrito“ stambesnių prekių pardavimai, bet išaugo smulkesnių. Įdomu tai, kad nors televizorius perka pigesnius, žemesnės klasės, tačiau jų įstrižainės dydis padidėjo“, – pastebėjimais dalinasi M.Butauskas.

Visiškai nepopuliari šiomis dienomis tapo aprangos kategorija. Beveik visiškai niekas nebeperka ir kvepalų.

Pirkėjai vis labiau ieško buitinės chemijos priemonių, imunitetą stiprinančių papildų, maisto produktų ir gėrimų.

Perka šiltnamius, įrenginėja fontanus

Prieš šiltą savaitgalį augo susidomėjimas ir lauko baldais, ir net šiltnamiais bei uodų gaudyklėmis. Iš nestandartinių prekių – domėjimasis metalo detektoriais.

Populiarėja ir sodo, lauko darbams reikalingos prekės. Išaugo darbui su mediena tinkamų įrankių poreikis. Sulėtėjo turizmo, kelionėms skirtų prekių pardavimai, kadangi keliauti niekur nebegalima.

„Karantino metu netikėčiausia nupirkta prekė buvo vandens siurblys fontanui“, – pasakoja M.Butauskas.

Visiškai nepopuliari šiomis dienomis tapo aprangos kategorija. Beveik visiškai niekas nebeperka ir kvepalų.

Domisi, kaip tapti geresniais tėvais

Karantino metu išaugo apie 80 proc. žaislų pardavimai. Populiariausios prekės – dėlionės, stalo žaidimai, edukaciniai žaislai, modeliukai, spalvinimo knygelės, pasakos ir pratybų sąsiuviniai. Perkamos knygos ne tik vaikams, bet ir tėvams. E.parduotuvėje bestseleriu tapo knyga „Kaip tapti geresniais tėvais“.

„Kol tėvai dirba namuose nuotoliniu būdu, svarbu, kad vaikai turėtų kuo užsiimti“, – sako M.Butauskas.

Populiarėja ir vaikiški dviratukai, balansiniai dviratukai, paspirtukai, taip pat elektroniniai paspirtukai, kiti kiemo žaidimai ir lauko žaislai.

TOP dešimtuke – ir stilingos kaukės

Jau nieko nestebina, kad koronaviruso pandemija lėmė, kad populiariausių prekių viršūnėje „karaliauja“ visos priemonės, reikalingos apsisaugoti nuo viruso pavojaus.

Vienkartinių kaukių, dezinfekcinio skysčio, respiratorių ir pirštinių poreikis išaugo tūkstančiais kartų. Jei anksčiau vienkartinių pirštinių e. parduotuvėje nupirkdavo po 300 vienetų per savaitę, tai dabar per dieną – po 25.000 vienetų. Kaukių, respiratorių ir dezinfekcinio skysčio parduodama tiek, kiek gaunama. Poreikis viršija galimybes keliasdešimt kartų.

E. parduotuvėje perkamos ne tik medicininės kaukės, bet ir stilingos, žaismingos – su ūsais, drugeliais, pėdutėmis, užtrauktukais.

Nepaisant stipriai išaugusio kitų prekių poreikio, populiariausių prekių dešimtuke „karaliauja“ šios prekės:

1. Mediko apsauginė kaukė;

2. Rankų ir paviršių dezinfekantas IZODEZON 500ml;

3. Darbo pirštinės vienkartinės NI150 dydis M;

4. Veido kaukė „Drugelis“;

5. Apsauginės veido kaukės iš medicininio audinio;

6. Veido kaukė „Pėdutės“;

7. Vienkartinė veido kaukė;

8. Veido kaukė „Užtrauktukas“;

9. Veido kaukė „Juoda“;

10. Latekso baltos, lengvai pudruotos vienkartinės pirštinės OneMed M.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis