Teismas: „Klasco“ negalės didinti anglies ir mineralinių medžiagų krovos

Aplinkosaugininkai teisėtai neleido vienai didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klasco“ pietinėje uostamiesčio dalyje didinti anglies ir mineralinių medžiagų krovos, nusprendė teismas.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Vilniaus apygardos administracinis teismas kovo 7-ąją atmetė bendrovės skundą dėl Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) sprendimo panaikinimo.

„Agentūra įvertino paraišką ne tik pagal jos formą, bet ir turinį, todėl atmestini pareiškėjos argumentai, kad agentūra tik formaliai vertino jos paraišką ar nesigilino į turinį“, – rašoma nutartyje.

Bendrovės manymu, AAA nemotyvuotą sprendimą priėmė viršydama įgaliojimus, remdamasi netinkamomis teisės aktų nuostatomis ir išvadomis paneigė teisminę praktiką, tačiau teisėjų kolegija nutarė priešingai.

„Pateiktai tokiai paraiškai, kokia informacija ir paskaičiavimai joje buvo išdėstyti, agentūros sprendimas yra pagrįstas ir teisėtas, priimtas remiantis teisės normomis“, – teigiama teismo nutartyje.

„Klasco“ pernai birželį agentūros paprašė peržiūrėti ir pakeisti anksčiau išduotą taršos leidimą dėl pietinėje miesto dalyje, Jūrų perkėlos terminale planuojamos mineralinių medžiagų krovos, tačiau liepą AAA nusprendė negalinti priimti paraiškos, nes joje nepakanka duomenų ir informacijos, reikalingos leidimo sąlygoms nustatyti.

Anot nutarties, AAA taip pat nurodė, kad „Klasco“ planuojamas krauti geležies silikatas, geležies šlakas, klinkeris, siera, skalda ir smėlis yra cheminės medžiagos, nors ir priskirtinos mineralinėms medžiagoms, kaip paraiškoje jas įvardijo bendrovė.

„Akivaizdu, kad didelė dalis iš ketinamų perkrauti ir sandėliuoti cheminių medžiagų yra pavojingos ar gali būti pavojingos žmonių sveikatai ir/ar aplinkos apsaugai. Todėl agentūra, saugodama viešąjį interesą (visuomenės teisę į saugią ir švarią aplinką), pagrįstai priėmė teisingą išvadą, kad bendrovės planuojamos perkrauti ir sandėliuoti birios mineralinės medžiagos yra cheminės medžiagos“, – konstatavo teismas.

Pagal paraišką „Klasco“ taip pat planavo plėsti anglies krovą ją didinant nuo 63 tūkst. tonų iki 250 tūkst. tonų per metus.

Pernai liepą tuometinis „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas BNS patvirtino, kad galimybe per Klaipėdą vežti anglis domisi daugiau šio kuro naudoti pradėjusi Lenkija, o spalį jis teigė, jog išbandytas toks krovinio gabenimo maršrutas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis