Teismas lapkričio 28 dieną paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo spalio 25 dienos sprendimą, kuriuo „ProIT“ prašymu pritaikytos laikinosios apsaugos priemonės – sustabdytos konkurso procedūros.
Pasak teismo, nesustabdžius konkurso „Via Lietuva“ jo laimėtoją galimai išrinktų neteisėtai.
„Pirmosios instancijos teismo nutartis, kuria patenkintas ieškovės („ProIT“ – BNS) prašymas dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, yra teisėta ir pagrįsta, o („Via Lietuvos“ – BNS) skunde išdėstyti argumentai nesudaro pagrindo ją panaikinti ar pakeisti“, – nurodė teismas.
Dėl ilgų teisminių ginčų užtrukus naujos e. tollingo sistemos diegimui, „Via Lietuva“ rugpjūčio pabaigoje paskelbė konkursą, kurio laimėtojas nuomotų jau sukurtą sistemą.
„ProIT“ prašo teismo šį konkursą pripažinti neteisėtu, nes vis dar tęsiasi ankstesnis abiejų įmonių ginčas dėl e.tollingo kūrimo ir diegimo konkurso. Pasak bendrovės, bendrovė nebegalėtų dalyvauti nuomos konkurse, jei teismas priimtų jai palankų sprendimą ankstesniame ginče, be to, jai būtų itin sudėtinga inicijuoti naują bylą patirtai žalai atlyginti.
Tuo metu „Via Lietuvos“ teigimu, „ProIT“ teismui nurodė neteisingą informaciją apie konkurso procedūrų pradžią, taip pat nutylėjo esminę aplinkybę, kad jos siekis nutraukti nuomos konkursą sutapo su jos įtraukimu į nepatikimų tiekėjų sąrašą.
Be to, „Via Lietuva“ nurodė, jog reikalavimas sustabdyti konkursą yra neproporcingas ir daro žalą.
Pirmąkart teisėta 2021 metais paskelbto e.tollingo konkurso laimėtoja teismas „ProIT“ pripažino pernai rugsėjį, tačiau konkursą apskundė antra eilėje likusi Čekijos įmonė „TollNet“. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas šių metų gegužę nurodė teismams iš naujo vertinti, ar „ProIT“ teisę diegti e. tollingą laimėjo pagrįstai.
Vilniaus apygardos teismas spalį darkart pripažino „ProIT“ teisėta konkurso laimėtoja, tačiau šis sprendimas nėra galutinis.
Liepą Seimas nusprendė, kad e. tollingas Lietuvoje pradės veikti 2025 metų liepos 1-ąją – pusmečiu vėliau nei buvo numatyta iki tol.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.