„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Terminalo statyba nejuda iš mirties taško

Klaipėdos uoste neseniai pradėti tarptautinio konteinerių skirstymo terminalo statybos darbai įstrigo – viską klampina užsakovų ir rangovų ginčai teismuose dėl viešųjų pirkimų konkurso rezultatų.
Klaipėdoje oficialiai pradėtos naujo Keleivių ir Krovinių terminalo statybos.
Keleivių ir Krovinių terminalo statybos nejuda iš mirties taško. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Konteinerių terminalo statyba, įtraukta į svarbiausių šiųmečių Klaipėdos valstybinio jūrų uosto objektų sąrašą, sulaukė ir Vyriausybės pritarimo, tačiau šį projektą sumaniusi krovos įmonė „Klaipėdos Smeltė“ tapo uostininkų ir galimo rangovo „Hidrostatybos“ teisminių ginčų įkaite, ketvirtadienį rašo „Lietuvos rytas“.

Uosto direkcijos skelbtą konkursą dėl 483 metrų ilgio krantinių ir kitų daugiau kaip 12 mln. litų vertės įrenginių statybos „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje laimėjo įmonių „Vėtrūna“ ir BGS suburtas konsorciumas, Gargždų „Hidrostatyba“, visus darbus įvertinusi 360 tūkst. litų didesne suma, liko antra.

Bet direkcijos nutarimais nepatenkinta „Hidrostatyba“ kreipėsi į teismą ir paprašė panaikinti viešųjų pirkimų konkurso rezultatus. Pasak ieškovų, „Vėtrūnos“ pasirinkta partnerė – Latvijos įmonė BGS – negalėjo dalyvauti konkurse, nes nėra įgijusi reikiamos hidrotechninių įrenginių statybos patirties.

Uosto direkciją supančiojo laikinieji apribojimai: kol dėl viešųjų pirkimų vyksta ginčai, uostininkai su „Vėtrūna“ negali pasirašyti sutarties. „Hidrostatyba“ laimėjo pirmąją bylą, tačiau uosto direkcija Klaipėdos apygardos teismo sprendimą apskundė aukštesnei instancijai.

Prieš porą dienų Lietuvos apeliacinis teismas bylą grąžino pirmosios instancijos teismui.

Spalį „Klaipėdos Smeltė“gaus pirmuosius kranus, kuriais uostuose kraunami daugiau kaip 300 metrų ilgio konteinervežiai. Sutarčių su juos gaminančia Suomijos kompanija „Konecranes“ vertė – apie 100 mln. litų. Bet dabar įmonės ir gamintojų planai pakibo ore.

Terminalo krantinės jau pastatytos, reikia tik nutiesti geležinkelį, sutvarkyti krovos aikšteles. Tačiau įmonės generalinis direktorius Rimantas Juška jau prarado viltį, kad rudenį čia galės švartuotis konteinervežiai: „Tikėjomės išvengti nuostolių, jei krantinės būtų galutinai įrengtos vasarą,“ – sakė jis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs