Konteinerių terminalo statyba, įtraukta į svarbiausių šiųmečių Klaipėdos valstybinio jūrų uosto objektų sąrašą, sulaukė ir Vyriausybės pritarimo, tačiau šį projektą sumaniusi krovos įmonė „Klaipėdos Smeltė“ tapo uostininkų ir galimo rangovo „Hidrostatybos“ teisminių ginčų įkaite, ketvirtadienį rašo „Lietuvos rytas“.
Uosto direkcijos skelbtą konkursą dėl 483 metrų ilgio krantinių ir kitų daugiau kaip 12 mln. litų vertės įrenginių statybos „Klaipėdos Smeltės“ teritorijoje laimėjo įmonių „Vėtrūna“ ir BGS suburtas konsorciumas, Gargždų „Hidrostatyba“, visus darbus įvertinusi 360 tūkst. litų didesne suma, liko antra.
Bet direkcijos nutarimais nepatenkinta „Hidrostatyba“ kreipėsi į teismą ir paprašė panaikinti viešųjų pirkimų konkurso rezultatus. Pasak ieškovų, „Vėtrūnos“ pasirinkta partnerė – Latvijos įmonė BGS – negalėjo dalyvauti konkurse, nes nėra įgijusi reikiamos hidrotechninių įrenginių statybos patirties.
Uosto direkciją supančiojo laikinieji apribojimai: kol dėl viešųjų pirkimų vyksta ginčai, uostininkai su „Vėtrūna“ negali pasirašyti sutarties. „Hidrostatyba“ laimėjo pirmąją bylą, tačiau uosto direkcija Klaipėdos apygardos teismo sprendimą apskundė aukštesnei instancijai.
Prieš porą dienų Lietuvos apeliacinis teismas bylą grąžino pirmosios instancijos teismui.
Spalį „Klaipėdos Smeltė“gaus pirmuosius kranus, kuriais uostuose kraunami daugiau kaip 300 metrų ilgio konteinervežiai. Sutarčių su juos gaminančia Suomijos kompanija „Konecranes“ vertė – apie 100 mln. litų. Bet dabar įmonės ir gamintojų planai pakibo ore.
Terminalo krantinės jau pastatytos, reikia tik nutiesti geležinkelį, sutvarkyti krovos aikšteles. Tačiau įmonės generalinis direktorius Rimantas Juška jau prarado viltį, kad rudenį čia galės švartuotis konteinervežiai: „Tikėjomės išvengti nuostolių, jei krantinės būtų galutinai įrengtos vasarą,“ – sakė jis.