„The Huffington Post“: Lietuva ir vėl didi – verslui

Kol JAV tebebando iš naujo atrasti savo didybę, Baltijos regionas su Lietuva priešakyje tą jau galiausiai padarė. Lietuva, Estija ir Latvija išsiskiria aiškiais ekonominiais pranašumais verslui: mokesčiais, dideliu talentų potencialu, vyriausybės parama ir liberalia politika, draugišku verslui reguliavimu, aktyvia rizikos kapitalo rinka, technologijų kultūra, rašo JAV naujienų portalas „The Huffington Post“.
„Vinted“ biuras
„Vinted“ biuras / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Gyvenimo būdo dizaineriu save vadinantis autorius Tomas Laurinavičius taip Lietuvą pristato užsienio investuotojams.

Šiuo metu Baltijos šalys yra namai daugeliui žinomų tarptautinių prekės ženklų, tokių kaip „Skype“, „Google“, „Barclays“, „Western Union“, „Uber“, „Nasdaq“ ir kiti. Be to, verslo startuoliai taip pat pamėgo Baltijos šalis.

„Eurostat“ duomenimis, Lietuva gali pasigirti didžiausia jaunų žmonių dalimi ir 1,5 mln. darbo rinkos dalyvių.

Pastaraisiais metais Lietuva buvo tarp sparčiausiai besivystančių ekonomikų Europoje, šalies BVP augimo rodikliai buvo gerokai didesni, palyginti su kitomis Europos šalimis. „Bloomberg“ inovacijų indeksas atskleidžia, kad šiemet Lietuva lenkia kitas dvi Baltijos šalis kaip viena iš inovatyviausių ekonomikų pasaulyje.

Lietuva patenka tarp TOP 30 palankiausių verslui plėtoti šalių, rodo Pasaulio banko skaičiuojamas „Doing Business“ indeksas. Prestižinis JAV verslo žurnalas „Forbes“ sudaromame kasmetiniame geriausių verslui šalių sąraše Lietuvai skyrė 15-ą vietą.

Vaido Neverausko/15min.lt nuotr./„Deeper“ išmanioji dviračio spyna
Vaido Neverausko/15min.lt nuotr./„Deeper“ išmanioji dviračio spyna

Tai nepaprastas pasiekimas po pasaulinės finansų krizės. Po paskutinio ekonominio nuosmukio prasidėjo nauja verslumo ir startuolių era. Pokriziniu laikotarpiu nuo 2012 metų dauguma verslų koncentravosi ties naujais verslo procesų optimizavimo būdais ir konkurencingumo išsaugojimu rinkoje.

Tai buvo itin palankus laikotarpis naujiems verslams žengti į rinką ir pristatyti naujus produktus. Tuo pat metu rizikos kapitalo įmonės aktyviai pradėjo dairytis patrauklių investavimo galimybių regione.

Tuo metu Lietuvoje įsikūrusi prekybos internetu įmonė „Vinted“ pirmą kartą pritraukė apie 6,6 mln. JAV dolerių iš JAV rizikos kapitalo įmonės „Accel Partners“. Šiuo metu „Vinted“ yra pritraukusi 60 mln. JAV dolerių kapitalo.

Asmeninė nuotr./Tomas Laurinavičius, straipsnio autorius
Asmeninė nuotr./Tomas Laurinavičius, straipsnio autorius

Ambicingas startuolis „Deeper“, kuriantis naudingus prietaisus ir priedus, taip pat buvo įkurtas tuo periodu ir sukūrė pirmąjį pasaulyje išmanųjį sonarą. Šiuo metu įmonė išleido naują produktą – išmanų dviračių užraktą. Taip pat buvo įkurta pinigų perlaidų įmonė „TransferGo“, „Blue Bridge Baltic“ įkūrė ir finansavo pardavimų valdymo sistemą „Teamgate“.

„Investicijos į inovatyvius verslus jau išplėtotiems verslams suteikia galimybę augti, investuoti į ateities sprendimus ir taip pat bendradarbiauti vietoje to, kad konkuruotų“, – teigia Marijus Andrijauskas, „Teamgate“ vadovas.

Nepaisant to, kad startuolių ekosistema labai jauna, ji plėtojasi itin sparčiai. Lietuvoje praėjusių metų pabaigoje veikė mažiausiai 320 technologijų startuolių, per dešimtmetį pradedančios įmonės pritraukė per 165 mln. eurų kapitalo, rodo „Startup Lithuania“ duomenys. Estijoje tuo pačiu metu startuoliai pritraukė 280 mln. eurų, Latvijoje – 103 mln. eurų.

„Eurostat“ duomenimis, Lietuva gali pasigirti didžiausia jaunų žmonių dalimi ir 1,5 mln. darbo rinkos dalyvių. 97 proc. dirbančiųjų Lietuvoje kalba bent viena užsienio kalba. Lietuva išsiskiria Vidurio ir Rytų Europoje pagal mokslo ir technologijų absolventų skaičių vienam gyventojui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis