Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Tiesa ar melas? Lietuvos bankas: transporto priemonių draudimas atpigo

Automobilių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo kainos smuktelėjo žemyn, paskelbė Lietuvos bankas. Draudimo rinką prižiūrinti institucija tokios išvados priėjo įvertinusi, kaip pastaruoju metu keitėsi bendras draudimo įmokų ir sutarčių skaičius. Draudikų atstovai irgi mato aštresnę konkurencinę kovą, tačiau apie ryškų pigimą neužsimena, o vairuotojai už privalomą draudimą tvirtina ir toliau mokantys vis daugiau.
Spūstis Vilniuje
Spūstis Vilniuje / 15min nuotr.

Vilnietė Jurgita, praėjusių metų lapkritį apdraudusi savo lengvąjį automobilį metams, draudikams tuomet sumokėjo 145 eurus. Nors per metus jos vairuojamas automobilis jokiuose eismo įvykiuose nedalyvavo, ta pati draudimo kompanija paslaugas pabrangino beveik 10 eurų ir už metinį lengvojo automobilio draudimą šiemet paprašė 154,83 euro.

Jurgitai paklausus, kodėl didėja kaina, nors jokių avarijų nepatyrė, draudimo įmonės konsultantė aiškino, kad didėja maksimali draudikų atlyginama žala įvykio atveju. „Be to, niekada nežinote, į kokį automobilį atsitrenksite aikštelėje – prabangų BMW ar seną volksvageną“, – aiškino konsultantė Jurgitai.

„Taip brangiai už automobilio draudimą nesu mokėjusi net prieš kelerius metus, kai buvau visiškai „žalia“ kelyje ir ant automobilio buvo priklijuotas klevo lapas. Niekada nepadariau jokios avarijos ir draudiminių įvykių nepatyriau, o kaina vis tiek auga“, – pasakojo Jurgita.

Brangsta lėčiau, bet brangsta

Vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas šiais metais ir toliau brango, tiesa, lėčiau nei pernai. Įkainiai už vairuotojų civilinę atsakomybę auga jau ne vienerius metus.

15min ne kartą rašė apie pasipiktinusius automobilių savininkus, kurie pasibaigus senajai sutarčiai sužino nemalonų faktą – už draudimą teks mokėti gerokai daugiau, nors jokių įvykių ir nebuvo.

Tačiau draudimo rinką prižiūrintis Lietuvos bankas praėjusią savaitę paskelbė, kad įkainiai jau smuko. „Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimo kainos trečiąjį šių metų ketvirtį smuktelėjo žemyn“, – skelbiama Banko išplatintame pranešime spaudai.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos bankas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lietuvos bankas

Be to, teigta, kad „kainos stabilizuojasi ir grįžta į 2017 metų lygį“.

„Statistiniai duomenys rodo, kad šiemet mažėjo ir apskritai visų rūšių draudimo, susijusio su transportu, kainos, – spalį jos krito net daugiau už bendrą paslaugų kainų lygį“, – pranešime spaudai cituojamas Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.

Įmokos pasiekė 200 mln. eurų ribą

Po Lietuvos banko pranešimo 15min redakcija sulaukė pasipiktinusių vairuotojų skambučių. Automobilių savininkai teigė negirdėję apie jokį pigimą – anaiptol, draudimo bendrovės, pasak jų, toliau didina kainas.

„Aš suprantu, kad viskas aplinkui brangsta, auga atlyginimai, ekonomika, tačiau kam meluoti, kad draudimo kaina smunka?“ – rašė vienas 15min skaitytojas.

Todėl 15min nutarė patikrinti, kiek yra tiesos teiginyje, kad draudimo įkainiai mažėjo, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Lietuvos banko pateikiama statistika rodo, kad transporto priemonių draudimo apimtys per tris metų ketvirčius išaugo 111,8 mln. eurų, palyginti su pernai tuo pačiu metu. Iš viso draudimo įmokos per tris metų ketvirčius pasiekė 200 mln. eurų ribą.

123rf.com/Draudimas
123rf.com/Draudimas

Taip pat didėja automobilių parkas – tiek pervežimo įmonės, tiek gyventojai pirko 6 proc. daugiau automobilių, tad ir draudimo įmokų skaičius padidėjo.

Išvadose pripažįstama, kad tarifai augo

O kaip su kainomis? Ar tiesa, kad jos gerokai sumažėjo? Lietuvos draudimo rinkos apžvalgoje, kurią skelbia Lietuvos bankas, teigiama, kad „Transporto priemonių draudimo apimties augimas iki 111,8 mln. Eur sumos sietinas ne tik su tolesniu šios rūšies draudimo tarifų augimu“.

Taigi Lietuvos bankas šiuo atveju pripažįsta, kad draudimo tarifai per tris ketvirčius ir toliau augo, tiesa, jau lėčiau nei anksčiau.

Lietuvos banko duomenimis, per 10 šių metų mėnesių sudaryta 2,3 mln. privalomojo transporto priemonių draudimo sutarčių, vidutiniškai 4,4 proc. daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

Rugsėjį draudimo įmokos sudarė 20,03 mln. Eur ir buvo 4,3 proc. didesnės nei per tą patį praėjusių metų mėnesį. Spalį gauta beveik 21,5 mln. Eur, tačiau įmokų skaičius augo tik 0,8 proc. palyginti su praėjusių metų spaliu.

Tiksliai pasakyti negali

Šis įmokų skaičius ir sudomino Lietuvos banką. „Mes tiksliai negalime pasakyti, kaip keitėsi polisų kainos, tačiau galime nustatyti tam tikras tendencijas. Iš statistikos matome, kad spalį įmokos išaugo minimaliai, nors sutarčių skaičius augo. Iš to galime daryti išvadą, kad kainų augimas stabilizavosi“, – 15min paaiškino Marius Dumbauskas, Lietuvos banko (LB) Draudimo priežiūros skyriaus vadovas.

123rf.com nuotr./Sutartis
123rf.com nuotr./Sutartis

Iš to Lietuvos bankas daro išvadą, kad draudimo įkainiai trečią ketvirtį galėjo smuktelėti 2–3 procentus.

Pasak M.Dumbausko, draudimo paslaugų kainos pradėjo augti 2017 m. pirmąjį ketvirtį. „Tačiau spalį mes matome lūžį, kai kainos krito labiausiai“, – sakė Draudimo priežiūros skyriaus vadovas. Jis prognozavo, kad šie metai draudikams bus savotiškai rekordiniai. „Už vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo paslaugą įmonės pirmą kartą turėtų gauti pelną – iki šiol tai visada būdavo nuostolinga“, – atskleidė Lietuvos banko atstovas.

Išimtis – spalis

Statistika iš tiesų rodo, kad kainų augimas sulėtėjo – tą pabrėžia ir Lietuvos bankas.

„Nuosekliai mažėjantis įmokų augimas rodo, kad per 9 mėnesius šio draudimo rūšies polisų kaina stabilizavosi, o per spalio mėnesį pradėjo kristi“, – teigia Lietuvos bankas. Tačiau konkrečių to įrodymų nepateikiama.

Tiesa, Bankas pateiktame grafike mini tik įmokų ir sutarčių skaičių, bet ne kainų rodiklį.

Lietuvos banko grafikas
Lietuvos banko grafikas

Draudikai: draudimo kaina – individualus reikalas

Patys draudikai teigia, kad šių metų antrą pusmetį ypač paaštrėjo konkurencija, ir tai galėjo lemti kainų augimo stabtelėjimą. Tačiau ar draudimas pigo, palyginti su pernai?

„Draudimo kainos – labai individualus dalykas, padaugėjo kriterijų, pagal ką nustatoma kaina. Dabar vertinamas ne tik vairuotojo drausmingumas, bet net ir kilometražas, mašinos markė ir taip toliau“, – 15min teigė draudimo bendrovės „Gjensidige“ vadovas Marius Jundulas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marius Jundulas
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Marius Jundulas

Tačiau bendra tendencija, pasak jo, rodo, kad draudimo paslaugų kainos stabilizuojasi. „Tai lemia kai kurių bendrovių siekis pasididinti rinkos dalį, aštresnė konkurencija“, – teigė M.Jundulas. Tačiau ar draudimo kainos galėjo mažėti, palyginti su pernai, „Gjensidige“ generalinis direktorius M.Jundulas pasakyti negalėjo.

15min vertinimu, tendencijos iš tiesų rodo, kad vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo kainos stabilizuojasi, ir brangimas jau ne toks, kaip buvo prieš metus. Tačiau to nepakanka teigti, kad draudimo paslaugų kaina atpigo, palyginti su praėjusiais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos