„Automobilių savininkai gali būti ramūs – jokių naujų mokesčių jiems nebus“, – trečiadienį išplatintame pranešime cituojamas V.Mazuronis. Tačiau tai yra ne visai tiesa, mat pagal V.Mazuronio viziją automobilių savininkai nemokės naujo mokesčio tik tuo atveju, jeigu niekada nekeis automobilio. O, norėdami pasikeisti jį į kitą, jau privalės mokėti. Be to, politikas laidoje sakė, kad mokestis bus „visus apimantis“. Vadinasi, niekas, kas kada nors sugalvos pirkti arba keisti automobilį, negali būti ramus.
Žinių radijo laidos „Ką renkiesi“ vedėjas Aurimas Perednis: Automobilių mokestis – jūs įvesite jį ar ne, jeigu ateisit į valdžią?
Darbo partijos lyderis Valentinas Mazuronis: Manau, kad taip.
Tačiau trečiadienį V.Mazuronis jau puolė sukti uodegą. Darbo partijos išplatintame pranešime teigiama: „Rugpjūčio 30 d. žiniasklaidoje pasirodė tikrovės neatitinkančios antraštės, iškraipančios Darbo partijos pirmininko Valentino Mazuronio pasakytus žodžius „Žinių radijo“ laidoje, kurios teigia, kad Darbo partija po rinkimų ketina įvesti naujus mokesčius automobiliams.“
Tačiau laidoje jis kelis kartus pakartojo apie mokesčio automobiliams įvedimą.
„Aš nebijočiau daryti reformas radikalias, kurias reikia padaryti. Mes negalime kalbėti tik apie šitų dviejų mokesčių įvedimą (automobilių ir NT– 15min)”, – laidoje sakė V.Mazuronis.
Politikas kalbėjo, kad apmokestinti reikėtų tik naujai įsigyjamus automobilius. Seni automobiliai, jo teigimu, turėtų būti apmokestinti daugiau nei nauji. Taip esą gyventojai bus atgrasomi nuo senų ir taršių automobilių įsigijimo.
V.Mazuronis: Tie žmonės, kurie šiai dienai turi tuos automobilius, tegul ir turi, tegu jie būna neapmokestinti. Bet jeigu jis norės keistis tą automobilį ir norės pirkti kažkokį sudaužytą 10-15 m. šlamštą, atvežtą iš Vakarų Europos, tai per mokesčius mes turime padaryti.
A.Perednis: Jūs manote, kad žmogus, kuris gauna minimumą ir važinėja su kokiu senesniu kledariuku, pasikeis į naują, vos tik susimokės automobilių mokestį?
A.Perednis: Visuotinis ar ne?
V.Mazuronis: Visus apimantis, bet tai nereiškia, kad lygus. (...)
15min trečiadienį susisiekus su V.Mazuroniu, politikas nepuolė neigti savo žodžių. Jam veikiau nepatiko, kaip jie buvo ištransliuoti žiniasklaidoje.
„Galbūt aš nepakankamai aiškiai išaiškinau – iš tiesų tai būtų mokestis seniems perkamiems automobiliams, kurie neatitinka mūsų vienokių ar kitokių reikalavimų, ką aš po to ir patikslinau. Tam, kad Lietuva nepavirstų nuvažinėtų Europos automobilių kapinėmis. Iš antraščių buvo galima susidaryti tokį įspūdį, kad tai bus visiems be išimties įvedami nauji mokesčiai“, – aiškino politikas.
Jis tikino, kad toks mokestis padės sumažinti nudėvėtų automobilių importą į Lietuvą, pavers šalį saugesne ir švaresne. Bet ar tikrai žmonės taip paprastai senus automobilius iškeis į naujus, kuriems bus taikomas mažesnis mokestis?
15min: Tai dabar žmogus, neturintis „laisvų“ pinigų, negalės net pasikeisti, tarkime, 12 metų senumo automobilio į 10-ies, nes jis, nors ir naujesnis, bus apmokestintas labiau nei nauji automobiliai.
V.Mazuronis: Jūs kaip žinote, mes kompleksinę siūlome priemonę – siūlome didinti žmonių pajamas. Iš tikrųjų mes turime didinti pajamas ir galimybes žmonių pasikeisti tuos automobilius į geresnius. Kita vertus, manau, kad, matant srautus, kiek ir kokių automobilių yra įvežama į mūsų valstybę, turime pasirinkti prioritetus, ar švari ir saugi Lietuva, ar į tą pusę prioritetai, ar kiekvienam, kuris nori už labai mažą kainą pirkti įvežtus nesaugius teršiančius automobilius. (…)
15min: Tai jūs darote prielaidą, kad žmonių pajamos didės po rinkimų ir jie galės tuos geresnius automobilius įpirkti?
V.Mazuronis: Aišku, pajamos turi didėti ne vien dėl automobilių. Jos turi didėti dėl to, kad žmonės galėtų pragyventi. Bet aš darau prielaidą tą, kad mes kaip valstybė turime turėti aiškią kryptį ir poziciją ir šitoje vietoje. Jeigu mes neleidžiame kokių nors maisto produktų, kuriuose nėra mėsos, nors aš nesu tikras, ar tikrai neleidžiame įvežinėti, ar kažkokių kitų dalykų, tai matant tendencijas ir pavojus, tame tarpe ir pirkėjams, ir mums visiems, manau, kad tokių žingsnių reikia imtis.
Vidutinis Lietuvoje naudojamų automobilių amžius siekia 15 metų.