Tokios pačios apklausos praėjusiais metais duomenimis, biudžetą didinti ketino vos 13,8 proc., dar metais anksčiau – 5 proc., pirmadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Keletas apklaustųjų net sakė, jog ir šiemet nesitikėjo tokios aktyvios reklamos rinkos ir tokių aktyvių konkurentų pardavimų skatinimo veiksmų“, – tvirtino „AdAstra Marketing“ vadovas Darius Mikulis.
Mažinti rinkodaros biudžetą kitais metais, „AdAstra Marketing“ apklausos duomenimis, ketina 14 proc. bendrovių. Daugiausia planuojama susiveržti 20 proc., nors dar pernai beveik penktadalis įmonių sakė 2010 metų biudžetą kirpsiančios daugiau nei perpus. Daugiau nei pusė apklaustųjų žada išlaikyti dabartines išlaidas.
Trečdalis respondentų tikino šiais metas nesusidūrę su didesniais iššūkiais rinkodaros srityje.
Bendrovės nebekalba apie krentančias pajamas. Priešingai, 2011 metams planuojamas minimalus jų augimas ar bent dabartinių apsukų išlaikymas.
„AdAstra Marketing“ duomenimis, atsigavimą pirmiausia demonstruoja suversiu dirbančiosįmonės, finansų sektorius. Plataus vartojimo prekių bendrovės vis dar išgyvena sunkesnius laikus.
Tyrimą atlikusios bendrovės duomenimis, prekybai skatinti 2011 metais daugiau dėmesio skirs 43 proc. apklaustųjų, t. y. panašiai kaip ir šiemet, tam dėmesio daugiau skirti žadėjo 51 proc. bendrovių.
Šešta pagal dydį reklamos užsakovė šalyje „Maxima LT“ 2011 metais ketina išlaikyti šių metų dydžio rinkodaros biudžetą, daug dėmesio skirti pardavimo skatinimui. Mat nors rinkos nuotaikos ir gerėja, vartotojai dar nėra pasiruošę plačiai atverti piniginių.
Daugiausia pinigų, kaip ir šiemet, teks televizijai. Svarstoma daugiau dėmesio skirti internetui. Mažiau bus investuojama į spaudą, mat prekybininkai dažnai patys leidžia reklaminių leidinių.
Prekybos tinklai yra antri pagal reklamai išleidžiamus pinigus šalyje (8,8 proc. visų reklamos pinigų Lietuvoje).
Įmonė „Tele2“, antra pagal dydį reklamos užsakovė, drastiškų veiksmų kitąmet neplanuoja: bendrovė reklamą skirstys per visus žiniasklaidos kanalus, biudžeto, kaip ir šiemet, smarkiai nekeis. Vis dėlto sutaupyti įmonė tikisi iš dar labiau sumažintų žiniasklaidos įkainių.
Telekomunikacininkų išlaidos sudaro 19,8 proc. visų reklamos pinigų Lietuvoje.