Apklausa: trečdalis šalies gyventojų apsipirkinėdami negali pasirinkti, kaip atsiskaityti

Vartotojų galimybės pasirinkti jiems priimtiną atsiskaitymo būdą – mokėjimo kortelę arba grynuosius pinigus – gerėja, tačiau trečdalis vis dar susiduria su situacijomis, kai prekybos vietoje negali atsiskaityti norimu būdu, rodo naujausia apklausa.
Grynieji eurai
Grynieji eurai / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

Lietuvos banko (LB) užsakymu atliktos apklausos duomenimis, pernai 68 proc. visų ir 67 proc. mokėjimo kortelę turinčių apklaustųjų teigė parduotuvėje nesusidūrę su sunkumais atsiskaityti savo pasirinktu būdu, o 2022 metais tarp turinčių mokėjimo kortelę respondentų tokių buvo 52 proc.

Sunkumus dažniau patiria tie gyventojai, kurie pageidauja mokėti kortele: nepatogumų atsiskaityti mokėjimo kortele patyrė 85 proc., o grynaisiais – 22 proc. respondentų.

LB Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus ekonomistės Vaivos Petrylės teigimu, verslas, nesudarantis galimybės atsiskaityti pirkėjui priimtinu būdu, praranda dalį klientų ir pajamų.

„Jeigu verslas sudarytų pirkėjams galimybę laisvai pasirinkti jiems priimtiną atsiskaitymo būdą, tai turėtų teigiamą įtaką verslo pajamoms. 2023 metais, negalėdami atsiskaityti jiems priimtinu būdu, prekės nenusipirko 5 proc. visų apklaustųjų, o toks verslas iš kiekvieno prarasto pirkėjo vidutiniškai negavo po 20 eurų pajamų“, – pranešime sakė ji.

Apklausos duomenimis, beveik 70 proc. respondentų teigiamai vertintų, jeigu visi prekybininkai privalėtų sudaryti galimybes atsiskaityti ir grynaisiais, ir negrynais pinigais.

Beveik du trečdaliai (63 pro.) atsiskaityti rinktųsi mokėjimo kortelėmis ir elektroniniais būdais. Mokėjimus iki 5 eurų taip norėtų atlikti 58 proc., nuo 100 eurų – 75 proc. kortelę turinčių respondentų.

Anot apklausos, grynųjų pinigų prieinamumas Lietuvoje yra pakankamas: bet kuri pinigų pasiėmimo vieta pernai atrodė sunkiai arba labai sunkiai pasiekiama 1 proc. mokėjimo sąskaitą turinčių apklaustųjų. Grynuosius iš savo mokėjimo sąskaitos reguliariai pasiima devyni iš dešimties respondentų, vidutiniškai – 268 eurus.

Mokėjimo sąskaitą turi 90 proc. Lietuvos gyventojų, o internetine bankininkyste naudojasi devyni iš dešimties.

Daugiau negu pusei vartotojų svarbiausias kriterijus renkantis mokėjimo paslaugų teikėją buvo patogumas naudojantis jo paslaugomis. Šį kriterijų nurodė 57 proc. vartotojų, 40 proc. apklaustųjų savo dabartinį mokėjimo paslaugų teikėją pasirinko dėl patogumo naudotis jo paslaugomis nuotoliniu, o 30 proc. – fiziniu būdu.

Gyventojams taip pat svarbi aplinkinių nuomonė ir paslaugų teikėjo patikimumas – į darbovietės arba studijų institucijos pasiūlymus atsižvelgė 21, į draugų ir šeimos narių patarimus – 20, į mokėjimo paslaugų teikėjo dydį ir žinomumą – taip pat 20 proc. respondentų. Galimybė atlikti momentinius mokėjimus arba mokėjimus pagal telefono numerį lėmė 15, mokėjimo paslaugų kaina – 12, o platus paslaugų spektras – 11 proc. apklaustųjų pasirinkimą.

Apklausą pernai birželio–rugpjūčio mėnesiais atliko bendrovė „Spinter tyrimai“, apklaususi 1011 gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis