Turkijoje metų infliacija rugpjūtį beveik nepasikeitė

Turkijoje metų infliacijos lygis beveik nepasikeitė, rodo pirmadienį paskelbti oficialūs duomenys, suteikiantys vilties, kad metus trunkanti krizė, dėl kurios kainos pakilo 80 proc., pagaliau gali pradėti trauktis.
Turkijos vėliava
Turkijos vėliava / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Turkija Infliacija

Valstybinė statistikos agentūra TUIK pranešė, kad rugpjūtį vartotojų kainos, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, buvo didesnės 80,2 procento.

Šis skaičius buvo šiek tiek didesnis nei liepą praneštas 79,6 proc. rodiklis ir tik nedaug didesnis už 78,6 proc. infliacijos lygį birželio mėnesį.

Turkijoje kainos nuolat kyla nuo 2021 metų gegužės, kai infliacija buvo pasiekusi žemiausią lygį – 16,6 procento.

Didelę strateginę reikšmę turinti besivystanti šalis paniro į pastarąją ekonomikos krizę, kai prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas pradėjo netradicinį eksperimentą, kuriuo mėginama kovoti su infliacija sumažinant pagrindines palūkanų normas.

Įprastoje ekonomikos teorijoje, kurią taiko beveik visos kitos didelės šalys, laikomasi visiškai priešingo požiūrio.

Visgi R.T.Erdoganas tvirtina, kad didesnės palūkanų normos prisideda prie kainų didėjimo, nes verslui brangsta skolinimasis. Prezidentas taip pat sako, kad palūkanų ėmimas pažeidžia islamo taisykles prieš lupikavimą.

Centrinis bankas savaitgalį paskelbė prognozę, kad iki metų pabaigos infliacija sumažės iki 65 procentų.

Pats R.T.Erdoganas teigia, kad kainos pradės kristi tik sausį.

Dėl krizės valdančiosios partijos populiarumo reitingai nukrito iki istorinių žemumų tuo metu, kai artėja kiti visuotiniai rinkimai, įvyksiantys 2023 metų birželį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis