Turtingi rusai palieka Alpių slidinėjimo kurortus: 250 tūkst. dolerių per savaitę – per brangu

Prabangiausiuose Alpių slidinėjimo kurortų nameliuose įrengtos šokių aikštelės, boulingai ir net privatūs kazino. Juos mėgsta oligarchai ir kiti turtingi rusai, galintys sau leisti savaitės nuomos išlaidas, kurios gali siekti net šimtus tūkstančių dolerių. Tačiau pastaruoju metu šių klientų gerokai sumažėjo.
Prancūzijos Alpės
Prancūzijos Alpės / 123rf.com nuotr.

Suprasti akimirksniu

  • Atrodo, kad prasidėjus karui Ukrainoje, turtingi rusai palieka prabangius Alpių slidinėjimo kurortus.
  • Vienas iš kalnų turizmo sodybų operatorių leidiniui „Insider“ sakė, kad „pastebimai trūksta“ rusų užsakymų kitam sezonui.
  • Aukštos klasės nameliai išskirtiniame Kurševelyje gali kainuoti nuo 60 tūkst. iki 250 tūkst. JAV dolerių per savaitę.

Kaip rašo portalas businessinsider.com, Timas Latimeris, „Firefly Collection“ prabangių namelių nuomos keliuose aukščiausios klasės Alpių kurortuose operatoriaus įkūrėjas ir direktorius teigė, kad daugelis jo klientų iš Rusijos metai iš metų rinkdavosi aukščiausios kokybės namelius, tačiau situacija pasikeitė Rusijai įsiveržus į Ukrainą.

„Šiuo etapu paprastai tikimės sulaukti rusų užsakymų kitam sezonui, tačiau tokių prašymų akivaizdžiai mažiau“, – „Insider“ sakė T.Latimeris. „Akivaizdu, kad net ir tie rusai, kurių sankcijos tiesiogiai nepaveikė, yra atsargūs ir šiuo metu atideda užsakymus.“

Jis sakė, kad anksčiau šiais metais vienoje iš „Firefly“ namelių apsistojusi rusų šeimų tiesiog nutraukė savo atostogas ir išvyko viduryje viešnagės.

Nuo karo Ukrainoje pradžios įvairių įmonių savininkai pranešė apie sumažėjusį Rusijos turizmo lygį. Vienas penkių žvaigždučių viešbutis Vietnamo „Mažojoje Rusijoje“ sakė, kad išleido beveik 44 tūkst. JAV dolerių, kad atnaujintų patalpas savo lankytojams iš Rusijos, kurie taip ir nepasirodė.

T.Latimeris teigė, kad daugelis jo klientų iš Rusijos paprastai užsisakydavo brangesnes apgyvendinimo vietas, todėl net ir nedidelis jų užsakymų sumažėjimas turėjo „didelį“ finansinį poveikį jo verslui.

Be kitų kurortų, „Firefly“ nuomoja aukštos klasės namelius Kurševelyje ir Meribelyje (Prancūzija), Verbjė ir Zermatt (Šveicarija) bei kituose kurortuose.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Prancūzijos Alpės
AFP/„Scanpix“ nuotr./Prancūzijos Alpės

Anot T.Latimerio, patys turtingiausi vyksta į Kurševelį, „mėgstamiausią rusų slidinėjimo kurortą“, kuriame yra keletas „super namelių“ su uždarais baseinais, saunomis, kino teatrais ir masažo kambariais.

Pasak T.Latimerio, aukščiausios klasės namelio nuoma Kurševelyje kainuoja nuo 60 tūkst. iki 250 tūkst. JAV dolerių per savaitę, priklausomai nuo sezono.

Jis sakė, kad maistas ir gėrimai paprastai neįskaičiuojami, todėl dauguma klientų išleidžia dešimtis tūkstančių dolerių daugiau. Rusijos klientai „paprastai daug išleidžia“, – patvirtina jis, – „todėl mes tikrai pajusime skirtumą savo sąskaitose“.

Jis taip pat teigė, kad po dvejų „katastrofiškų“ metų, kai kelionių pramonė patyrė pandemiją, jiems „tikrai reikia, kad industrija vėl taptų stabili. Šį slidinėjimo sezoną į Europą keliaujančių rusų perspektyvos atrodo gana niūrios, todėl laikas yra siaubingas.“

Kaip dar vieną minusą T.Latimeris nurodė, kad „Firefly“ slidinėjimo kotedžų kainos Prancūzijos Alpėse kitam sezonui „gerokai padidėjo“ dėl išaugusių sąnaudų, t.y. „didesnių darbo jėgos sąnaudų, didesnių energijos sąnaudų ir bendros infliacijos“. Pasak jo, dėl didesnių kainų „sumažėjo potenciali „Firefly“ namelių auditorija“.

Pasak T.Latimerio, akivaizdus turtingų klientų iš Rusijos dingimas privertė sunerimti prabangių slidinėjimo sodybų operatorius. „Labiausiai nerimaujame dėl to, kad karas Ukrainoje dar labiau paaštrės ir sutrikdys keliones visoje Europoje. Tai būtų pražūtinga visai industrijai.“

Vis dėlto jis užsiminė, kad turtingi žmonės iš kitų pasaulio dalių norėtų užimti turtingų rusų vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis