TVF: geras prekybinis „Brexit“ susitarimas paspartins Britanijos ekonomikos augimą

Geras Didžiosios Britanijos ir Europos Sąjungos prekybinis „Brexit“ susitarimas gali paspartinti Britanijos ekonomikos augimą, trečiadienį pareiškė mananti Tarptautinio valiutos fondo vadovė Christine Lagarde.
Londonas
Londonas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

„Kuo JK ekonomika bus atviresnė prekybai apskritai, įskaitant ir ES, tuo labiau augs produktyvumas ir ekonomikos augimas“, – per spaudos konferenciją Londone sakė TVF vadovė.

Tačiau kol kas TVF nusprendė sumažinti Britanijos ekonomikos augimo prognozę šiems metams nuo 1,7 iki 1,6 proc. O kitąmet fondas vis dar prognozuoja 1,5 proc. augimą.

„Akivaizdu, kad ... JK ekonomika dėl šio sprendimo („Brexit“) daug ką praranda“, – sakė Ch. Lagarde, taip pat atmetusi kalbas, kad TVF „per niūriai“ vertina perspektyvą.

„Brexit“ derybų eiga yra vienas pagrindinių neapibrėžtumą skatinančių veiksnių, – nurodoma TVF ataskaitoje. – Spartesnė, nei tikimasi, pažanga siekiant abipusiai naudingo ekonominio susitarimo padidintų pasitikėjimą. Kita vertus, derybų žlugimas ir chaotiškas išstojimas iš ES galėtų nusmukdyti aktyvų kainas.“

Britų premjerė Theresa May antradienį sakė, kad nori „ambicingo“ „Brexit“ susitarimo su ES. Nors britų valdžia nori pasitraukti iš bendrosios ES rinkos ir muitų sąjungos, šalis siekia naujo „gilaus ir ypatingo ekonominio ryšio“ su Bendrija.

Tačiau ES „Brexit“ derybininkas Michelis Barnier yra perspėjęs, kad bet koks susitarimas neišvengiamai panaikins Britanijos bankų ir finansų kompanijų teises prekiauti visoje ES.

TVF pažymi, kad „susitarimas, kuriuo minimizuojamos tarifinės ir netarifinės kliūtys bei verslui užtikrinama prieiga prie darbo jėgos geriausiai skatintų ūkio augimą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų