TVF vadovė: koronaviruso protrūkio pasekmės ekonomikai bus trumpalaikės

Tarptautinis valiutos fondas (TVF) renka duomenis, kad galėtų įvertinti koronaviruso protrūkio Kinijoje poveikį, ir tikisi pamatyti spartų ekonomikos atsigavimą po šios krizės, nors pripažįsta, jog dabartinė padėtis kelia didelį neapibrėžtumą, pareiškė Fondo vadovė Kristalina Georgieva.
Kinijos virusologijos laboratorijų mokslininkai laikosi ypatingų saugumo reikalavimų
Kinijos virusologijos laboratorijų mokslininkai laikosi ypatingų saugumo reikalavimų / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Labiausiai tikėtinu Fondas laiko spartaus antro pagal dydį pasaulyje ūkio atsigavimo scenarijų, pažymima TVF pranešime, kuris trečiadienį buvo paskelbtas Vašingtone.

„Tebesame taške, kuriame vyrauja gana didelis neapibrėžtumas“, – pareiškė K.Georgieva ir pridūrė, jog labiausiai tikėtinas yra spartaus atsitiesimo – vadinamasi V formos – scenarijus.

„Kitaip tariant, staigų ekonominio aktyvumo Kinijoje nuosmukį pakeis spartus atsigavimas ir bendras poveikis Kinijai bus gana ribotas.“

Tai, pasak TVF vadovės, reiškia, jog poveikis pasaulio ekonomikai taip pat greičiausiai bus ribotas.

Visgi K.Georgieva pripažino, jog tam tikros ypatingos dabartinės aplinkybės gali apsunkinti padėtį.

Pavyzdžiui, šio amžiaus pradžioje, kai pasaulis išgyveno ūmaus kvėpavimo takų sindromo (SARS) protrūkį, Kinijos bendrasis vidaus produktas (BVP) sudarė 8 proc. pasaulio ekonomikos, o dabar šis rodiklis pakilo iki 19 procentų.

„Kinijos ekonomika šiandien atlieka kur kas svarbesnį vaidmenį, ji yra kur kas labiau integruota į Azijos ir viso pasaulio ekonomiką, o tai reiškia, jog bet kokie sukrėtimai greičiausiai pasijus ir kitose šalyse“, – pažymėjo TVF vadovė.

Ji taip pat nurodė, jog šio amžiaus pradžioje pasaulio ekonomika kilo, o dabar ekspertai prognozuoja „nuosaikų“ 3,3 proc. augimą – lėtą atsigavimą po pernykščio augimo lėtėjimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis