Tyrimas: 10 proc. Lietuvos gyventojų sąmoningai perka suklastotus gaminius

10 proc. Lietuvos gyventojų sąmoningai perka suklastotus gaminius, rodo Europos Sąjungos (ES) intelektinės nuosavybės tarnybos (EUIPO) paskelbtas tyrimas.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.
Temos: 1 Klastojimas

ES sąmoningai įsigiję suklastotų gaminių per pastaruosius 12 mėnesių nurodė 13 proc. respondentų.

Valstybinio patentų biuro (VPB) direktorė Irina Urbonė sako, kad Lietuva vis dar įvardijama kaip viena iš trijų daugiausiai nelegalaus turinio vartojančių ES valstybių.

Lietuvoje 15–24 metų respondentų grupėje tokių pirkėjų buvo 26 proc. – dukart daugiau nei ES. 55–64 metų grupėje tokius gaminius teigė pirkę 6 proc., 65 metų ir vyresnių – mažiau nei 5 proc., pranešė EUIPO.

Lietuvoje 15 proc. asmenų taip pat pripažino sąmoningai naudoję turinį iš neteisėtų šaltinių (ES – 14 proc.).

41 proc. gyventojų taip pat nurodė, kad pirkdami prekes ne visada yra užtikrinti jų autentiškumu. Ar pirko suklastotą gaminį, svarstė 39 proc. europiečių.

I.Urbonės teigimu, Valstybinio patentų biuro ir Teisingumo ministerijos iniciatyva Vyriausybė patvirtino Intelektinės nuosavybės plėtros programą iki 2030 metų. Joje numatomos priemonės, kurių tikslas – keisti visuomenės požiūrį ir mažinti toleranciją intelektinės nuosavybės pažeidimams, auginti ir skatinti kūrėjus ir išradėjus.

Anot tyrimo, kas trečias europietis (31 proc.) mano, jog priimtina pirkti suklastotas prekes, kai originalios prekės kaina pernelyg didelė. Jaunesnių (15–24 metų) vartotojų grupėje taip mano kas antras (50 proc.).

Dauguma asmenų (65 proc.) ES taip pat mano, kad piratauti yra priimtina, kai turinio negalima gauti jį prenumeruojant.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis