Tarptautinis tyrimas atskleidė, kad privataus kapitalo fondai dažnai reikalauja, jog pasitraukimo iš verslo atveju visas šeimos verslas būtų parduotas ir taip užtikrinta maksimali jo vertė, o korporatyviniai strateginiai partneriai investicijas dažnai vertina kaip būdą ilgalaikei kontrolei užtikrinti. Šie apribojimai lemia, kad daugelis šeimos verslų nerealizuoja savo augimo potencialo.
„Lietuvoje tikslios statistikos neturime, tačiau preliminariais vertinimais šeimos verslų yra mažiau nei kitose Baltijos šalyse, o jų rūpesčiai yra panašūs kaip ir visame pasaulyje: kaip užtikrinti ilgalaikį stabilumą ir nuoseklų augimą bei pritraukti lėšų plėtrai, kartu išsaugant kontrolę šeimos narių rankose“, – sako KPMG ekspertė Toma Marčinauskytė.
Pasaulyje yra maždaug 14 mln. asmenų, sukaupusių 10 mln. ar daugiau JAV dolerių, o jų bendras turtas kartu siekia 53 trln. JAV dolerių.
KPMG tyrimas identifikavo vieną investicijų šaltinį, kurį šeimos verslai galbūt nepakankamai išnaudoja – didelį kapitalą sukaupusius fizinius asmenis (high-net-worth individuals, HNWIs). Didelį kapitalą sukaupusiais asmenimis šiame tyrime laikomi asmenys, kurie yra sukaupę bent 10 mln. JAV dolerių likvidaus turto arba turto, kurį potencialiai gali parduoti. KPMG tyrime teigiama, kad daugelis tokių asmenų turi patirties šeimos versle ir nori sukauptą turtą skirti investicijoms.
Pasaulyje yra maždaug 14 mln. asmenų, sukaupusių 10 mln. ar daugiau JAV dolerių, o jų bendras turtas kartu siekia 53 trln. JAV dolerių. KPMG tyrimas atskleidė, kad didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų ir šeimos verslų prioritetai dera tarpusavyje: pirmieji kapitalo grąžą vertina kaip vieną svarbiausių motyvų investuoti (37 proc.), o šeimos verslo atstovai teigia, kad ilgalaikė orientacija į investicijų grąžą yra ypač geidžiama investuotojo savybė (23 proc.).
Kitos tyrimo išvados:
44 proc. didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų anksčiau yra investavę į šeimos verslus ir beveik visi (95 proc.) teigia, kad tai buvo teigiama patirtis.
44 proc. didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų anksčiau yra investavę į šeimos verslus ir beveik visi (95 proc.) teigia, kad tai buvo teigiama patirtis lyginant su kitomis investicijomis;
daugiau nei trys ketvirtadaliai respondentų (76 proc.) sako, kad šeimos nariams priklauso dauguma šeimos verslo akcijų;
60 proc. didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų ieško galimybių investuoti su protinga rizika ir grąža bei orientuojasi į ilgalaikį kapitalo didinimą. Abu poreikius tenkina investicijos į šeimos verslą.
Apie tyrimą „Šeimos verslo auginimas pritraukiant individualius investuotojus“
Šeimos verslais šiame tyrime laikomi verslai, kuriuose keletas tos pačios šeimos narių yra tarp pagrindinių savininkų arba vadovų.
Bendradarbiaudama su „Mergermarket“, KPMG apklausė 125 šeimos verslus apie tai, kokios rūšies investicijų jiems reikia, kokius investuotojus jie renkasi ir kokia buvo jų ankstesnė patirtis, pritraukiant lėšas iš didelį kapitalą sukaupusių fizinių asmenų ar kitų šeimos verslų. Taip pat 125 didelį kapitalą sukaupę fiziniai asmenys buvo apklausti apie savo investavimo strategiją ir kaip ji dera su šeimos verslais.
Šeimos verslais šiame tyrime laikomi verslai, kuriuose keletas tos pačios šeimos narių yra tarp pagrindinių savininkų arba vadovų. Šeimos verslai buvo suskirstyti į tris grupes: verslai, kurių apyvarta siekia 20-50 mln. JAV dolerių; verslai, kurių apyvarta siekia 50-200 mln. JAV dolerių; verslai, kurių apyvarta siekia 200 mln. JAV dolerių.