Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė sako, kad ieškodamos naujų darbuotojų įmonės vis aktyviau bendradarbiauja su profesinėmis mokyklomis.
„Ši apklausa ir rezultatai parodė tas tendencijas, kurias matome ir mes, matome kad porą pastarųjų metų labai stiprėja ir intensyvėja profesinių mokyklų ir darbdavių bendradarbiavimas. (...) Darbdaviai sudaro didžiąją dalį profesinių mokyklų tarybose, (...) atsiranda vis daugiau gerų pavyzdžių, kai verslas investuoja į profesinį mokymąsi, – pirmadienį tyrimo pristatyme sakė A.Kudarauskienė.
27 proc. įmonių nurodė, kad kvalifikuotų darbuotojų joms trūksta retkarčiais, o 19 proc. nejaučia trūkumo. 21 proc. įmonių bendradarbiauja su profesinėmis, 18 proc. – su aukštosiomis mokyklomis, likusios to nedaro.
CPVA atstovas Žilvinas Kačiuška teigė, kad su mokyklomis aktyviau bendradarbiauja įmonės, kuriose yra daugiau darbuotojų.
„Bendradarbiauti su profesinėmis įstaigomis dažniausiai teigiama įmonėse, kur daugiau nei 10 darbuotojų, tai irgi rodo kad tas bendradarbiavimas veikia. (...) Matome, kad nenori bendradarbiauti tos mažos įmonės – kodėl nenori, analizuoti reikia, gal resursų trūkumas“, – spaudos konferencijoje sakė Ž.Kačiuška.
66 proc. įmonių, bendradarbiaujančių su mokslo įstaigomis, nurodė, kad dažnai (22 proc.) arba kartais (44 proc.) įdarbina buvusius praktikantus. 16 proc. juos priima retai, o 12 proc. – niekada. 5 proc. įmonių teigė praktikantų neturinčios.
Daugelis apklaustų įmonių vadovų įsitikinę, kad mokymo įstaigos, pirmiausia – profesinės mokyklos – turėtų aktyviau bendradarbiauti su verslu.
Ž.Kačiuškos teigimu, šis verslo lūkestis kyla iš to, kad įmonės nežino, kiek ir kokius studentus ruošia mokyklos.
„Iš verslo yra lūkestis, kad mokyklos bus pirmos, kurios daro tą žingsnį“, – sakė jis.
49 proc. įmonių nurodė esančios atviros naujai partnerystei, norėtų pradėti dirbti kartu su mokymosi įstaigomis.
Tyrimo metu apklausti 225 įmonių ir 49 profesinių įstaigų vadovai, tyrimą rugsėjį–lapkritį atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter Research“ ir išmanios komunikacijos agentūra „Idea Prima“.