Tyrimas: investuoti yra pradėjęs kas trečias jaunuolis

Nors 9 iš 10-ies Lietuvoje gyvenančių jaunuolių teigia, kad dėl rekordinės infliacijos buvo priversti pakeisti savo vartojimo įpročius, investuoti savo santaupas taip apsaugodami jų vertę šiandien ryžtasi tik mažiau negu trečdalis, rodo SEB banko užsakymu atliktas tyrimas. Tarp investuojančio jaunimo – kur kas daugiau jaunų vyrų, gerokai skiriasi ir vaikinų bei merginų investicijų prioritetai, pranešė SEB bankas.
Investavimas, finansai
Investavimas, finansai / 123RF.com nuotr.

Svarbiausia – ugdyti investavimo įprotį

Tyrimo duomenimis, iš viso šiandien į įvairias finansines priemones investuoja 30 proc. Lietuvoje gyvenančių jaunuolių, kurių amžius svyruoja nuo 18-os iki 29-erių metų. Likę 70 proc. teigia, kad iki šiol nėra pradėję investuoti.

„Statistika rodo akivaizdžią problemą: didžiausia dalis jaunuolių šiandien nėra linkę įdarbinti savo pinigų. To priežastys gali būti įvairios. Be abejonės, jauname amžiuje, ypač vos baigus mokyklą ar tebestudijuojant, gaunamos pajamos dažniausiai būna nedidelės, todėl gali atrodyti, kad investuoti paprasčiausiai nėra ką.

Be to, neretai nuo investicijų sulaiko ir įvairios baimės, kurių pamatas dažniausiai yra žinių stoka. Iš tiesų investuoti galima pradėti ir skiriant nedidelę pinigų sumą, vos keliasdešimt eurų per mėnesį, svarbiausia – ugdyti įprotį investuoti, kad ilgainiui uždirbant daugiau būtų galima didinti investicijų portfelį, o šiuolaikiniai sprendimai investuoti padeda ir neturint išsamių žinių apie investicijas“, – teigia Eglė Dovbyšienė, SEB banko valdybos narė ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė.

SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, investuoja 48 proc. didesnį negu 1 200 eurų į rankas atlyginimą gaunančio jaunimo, taip pat trečdalis 801–1 200 eurų į rankas uždirbančio jaunimo. Tiesa, didesnes negu 801 euro pajamas į rankas per mėnesį gauna mažiau negu pusė – 44 proc. – apklaustų jaunuolių, daugiau negu 1 200 eurų – 17 procentų.

Mažiausiai investuoja mažiausias pajamas – iki 500 eurų į rankas – gaunančių jaunuolių (24 proc.), kurie tyrime sudarė penktadalį (19 proc.) apklaustųjų.

Jaunos moterys renkasi saugesnes investicijas

Tyrimo duomenys rodo, kad investuojančių vyrų jaunuolių gretose yra beveik dvigubai daugiau (40 proc.) negu investuojančių jaunų moterų (23 proc.). Daugiausia jaunimas renkasi investuoti į įvairių bendrovių akcijas (35 proc.) ir kriptovaliutas (34 proc.). Tiesa, pastarosios gerokai populiaresnės tarp investuojančių vaikinų (42 proc.) negu merginų (22 proc.).

Savo ruožtu investuojančios jaunos moterys dažniausiai renkasi investicijas į gyvybės draudimą (32 proc.), akcijas (30 proc.) ir investicinius fondus bei trečios pakopos pensijų fondus (po 29 proc.). Tarp investuojančių jaunų vyrų populiariausios finansinės priemonės yra kriptovaliutos ir akcijos (38 proc.), taip pat investiciniai fondai (32 proc.).

„Skaičiai atskleidžia jaunų vyrų ir moterų požiūrio į investavimą skirtumus. Statistika rodo, kad jaunos moterys dažniau renkasi mažesnės arba ypač mažos rizikos investavimo priemones, kitaip tariant, yra mažiau linkusios rizikuoti. Vaikinai drąsesni – tokios finansinės priemonės kaip kriptovaliutos vertinamos nevienareikšmiškai, taigi ir rizika šiuo atveju gerokai didesnė“, – sako E.Dovbyšienė.

SEB banko valdybos narės ir Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovės teigimu, taip pat verta atkreipti dėmesį, kad tarp visų jaunuolių, kurie šiandien jau investuoja, moteris yra tik kas trečia.

„Tai taip pat signalizuoja apie problemą – jaunos moterys mažiau linkusios rūpintis savo finansine ateitimi. Tikslingas ir rezultatyvus investavimas reikalauja kantrybės ir laiko, todėl svarbu pažymėti, kad, kuo anksčiau žmogus pradės investuoti, tuo didesnę investicijų grąžą jis, tikėtina, gaus. Šiuo atžvilgiu vaikinai šiandien rodo toliaregiškesnį požiūrį“, – sako E.Dovbyšienė.

SEB banko iniciatyva tyrimą atliko bendrovė „Norstat“, š. m. spalio mėnesį apklaususi 500 18–29 metų amžiaus jaunuolius Lietuvoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis