Tai lems mažmeninių kainų kilimas, didėjant prekiautojų išlaidoms atlyginimams, logistikos paslaugoms ir produktų pirkimui, nes kainas ketina didinti maisto gamintojai.
Maisto gamintojos, tokios kaip „Mondelez International“, „General Mills“, „Campbell Soup“ ir „Kraft Heinz“ jau pranešė, kad nuo Naujųjų metų jų gaminiai pabrangs.
„Kraft Heinz“ teigė planuojanti produkciją pabranginti vidutiniškai 5 proc., „Mondelez International“ – 6–7 procentais.
Augančios kainos reikš ir rekordinę infliaciją.
IRI duomenimis, 2022 metais maisto produktų kainų augimo tempas sieks nuo 2 iki 20 proc. bei bus pastebimas visuose maisto prekių parduotuvių skyriuose.
Iš dalies dėl išaugusių logistikos kaštų brangs bulvės, salierai ir kitos daržovės, taip pat vynas, alus ir kiti alkoholiniai gėrimai.
Tuo tarpu vartotojai tampa jautresni aukštesnėms kainoms ir ima pirkti pigesnius produktus.
Savo ruožtu, mažmenininkai, pasak Jungtinių Valstijų prekybos centrų vadovų, mėgina kovoti su kylančiomis kainomis tokiais būdais kaip akcijos ir nuolaidos tam tikriems produktams bei ankstyvas atsargų papildymas.
Vartotojų kainų indeksas (CPI) Jungtinėse Valstijose praėjusį mėnesį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, padidėjo 6,8 proc. ir tai buvo sparčiausias tempas nuo 1982-ųjų.
Maisto produktų gamintojų parduotuvėse kainų dinamiką rodantis subindeksas per metus išaugo 6,4 procento. Tuo pačiu metu mėsa, žuvis ir vištienos kiaušiniai pabrango 12,8 proc., rodo šalies Darbo ministerijos duomenys.