Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: kaip motyvuoja darbdaviai ir ko išties nori darbuotojai?

Pandemija perbraižė darbuotojų motyvacijos priemonių žemėlapius. „Kantar“ tyrimas rodo, kad per pandeminius metus kas trečias gyventojas pakeitė darbovietę arba planavo ją pakeisti artimiausiu metu, o penktadalis – net pakeitė savo kvalifikaciją. Sustiprėjo lankstumo, papildomų laisvadienių ir grįžtamojo ryšio svarba, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Juokas darbe
Juokas darbe / 123RF.com nuotr.

Motyvuoja grįžtamasis ryšys ir geras žodis

Kaip pastebi Jurgita Račkytė-Vilimė, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė, labiausiai darbdaviai prasilenkia su darbuotojų lūkesčiais teikdami grįžtamąjį ryšį.

„Nors ši motyvacinė priemonė yra top penketuke, darbdaviai ir vadovai perdėm nevertina jos svarbos. Vos dešimtadalis apklaustųjų sako gaunantys grįžtamąjį ryšį, įtraukiančią, įkvepiančią komunikaciją iš savo vadovo. Nors tai bene lengviausiai sukuriama motyvacinė priemonė“, – sako ekspertė. Gaunamų motyvacinių priemonių sąraše ši priemonė – vos šešioliktoje pozicijoje.

Lankstumas darbe – lemiamas veiksnys

Lūkesčių top trejetuke ir lankstumas – tiek kalbant apie darbo grafiką, tiek apie darbo vietą. Čia darbdaviai taip pat neįvertina darbuotojų lūkesčių.

„Iš nepiniginių priemonių, lankstumo noras yra pirmoje vietoje. Darbdaviai jį taiko vis dažniau, tačiau taip pat ne tiek, kiek tikisi darbuotojai. Jo norėtų trečdalis darbuotojų, o realybėje gauna maždaug penktadalis“, – sakė J.Račkytė-Vilimė.

Maždaug pusė Lietuvos dirbančiųjų teigia, jog jų darbo pobūdis neleidžia dirbti per nuotolį ir jie dirba darbovietėje, kiek daugiau nei trečdalis gali ir dirba nuotoliniu būdu, o likęs šeštadalis net esant galimybei dirbti nuotoliu – renkasi darbą iš darbovietės.

Labiausiai laukia keliamo atlyginimo

Tarp norimiausių motyvacinių priemonių, kaip įprastai, išlieka keliamas atlyginimas, tai įvardijo 72 proc. dirbančiųjų. Piniginės premijos kaip motyvacijos norėtų daugiau nei pusė.

Didelį šuolį motyvacinių priemonių sąraše padarė laisvadieniai – pernai jie buvo tik penkiolikti, o šiemet pagal reikšmingumą išsiveržė į ketvirtąją vietą.

„Kas ketvirtas darbuotojas norėtų papildomų laisvadienių, kiek mažiau – trumpesnės darbo dienos ar savaitės. Tokie lūkesčiai nėra visai nepagrįsti – dalis darbdavių pereina prie trumpesnės darbo savaitės, suteikia laisvadienių už darbo stažą įmonėje ar gimtadienio proga“, – sakė „Kantar“ ekspertė.

Beje, nekintantis, planuojamas darbo krūvis, leidžiantis suderinti darbinę veiklą ir laisvalaikį, kaip motyvatorius taip pat patenka į norimų priemonių dešimtuką.

Kas ketvirtas darbuotojas norėtų papildomų laisvadienių.

Dovanėlių ir švenčių svarba pervertinama

Apibendrindama darbdavių taikomas motyvacines priemones, ekspertė pastebi, kad darbdaviai stebi tendencijas ir atsižvelgia į kai kuriuos darbuotojų motyvacijos poreikius – pvz., taikydami pinigines premijas, peržiūrėdami atlyginimus, suteikdami sveikatos draudimą ar nekintantį, planuojamą darbo krūvį. Vis dėlto lieka nemažai aspektų, kur su darbuotojų lūkesčiais prasilenkiama.

„Tokios motyvacinės priemonės kaip lankstumas, grįžtamasis ryšys dar stokoja deramo dėmesio iš darbdavių pusės, o štai asmeninių dovanėlių, nuolaidų prekėms ar paslaugoms, švenčių svarba motyvuojant kolegas – pervertinama. Svarbu pastebėti, kad poreikiai įvairiose grupėse išsiskiria, tad nėra vieno recepto, tinkančio visiems: kas rūpės miesto jaunimui, gali būti neaktualu vyresniems darbuotojams regione“, – reziumuoja J.Račkytė-Vilimė, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų vadovė.

Tyrimas „Lietuvos darbuotojų įsitraukimas ir darbdavio vertinimas 2021“ „Kantar“ atliktas šių metų birželio mėn., apklausta 519 respondentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?