Tyrimas: kurti verslą svarsto kas penktas Lietuvos gyventojas

Pradėti nuosavą verslą artimiausiu laikotarpiu planuoja maždaug kas penktas šalies gyventojas (19 proc.), rodo naujausia apklausa. Tačiau kas antras tyrimo dalyvis (51 proc.) nurodė artimiausiu metu nenorintis tapti verslininku.
Verslas
Verslas / Asociatyvi nuotr.
Temos: 2 Verslas SEB bankas

SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, vienas iš keturių (26 proc.) respondentų yra neapsisprendęs, nori ar nenori kurti nuosavą verslą.

Banko valdybos narė, Mažmeninės bankininkystės tarnybos vadovė Eglė Dovbyšienė pastebi, kad nenorinčių tapti verslininkais skaičius išliko toks pats kaip ir metų pradžioje atlikus tokį tyrimą.

Prieš dvejus metus Lietuvoje planuojančiųjų kurti verslą buvo 36 procentai. Šių metų pradžioje būsimų verslininkų sumažėjo iki 18 proc., o šiuo metu jų skaičius beveik nepakito (19 proc.).

Tyrimai Latvijoje ir Estijoje parodė, kad startuoti versle norinčių žmonių skaičius šiose valstybėse mažėja – Latvijoje nuo 27 iki 24 proc., Estijoje – nuo 20 iki 17 procentų.

„Šiuo metu, kai vis dar tvyro daug neapibrėžtumo, žmonės yra linkę rinktis stabilumą ir saugumą, todėl yra atsargesni ir mažiau drįsta pradėti nuosavą verslą“, – pranešime sakė E.Dovbyšienė.

Kalbant apie verslo pradžią, 38 proc. žmonių nurodė, jog labiausiai reikia galimybės įgyti papildomų žinių ir įgūdžių, 27 proc. respondentų sako, kad labiausiai praverstų praktinė parama, pavyzdžiui, registruojant įmonę. Kas antras (50 proc.) tyrimo dalyvis teigė, kad verslo startui labiausiai reikėtų finansinės paramos ir palankių finansavimo sąlygų.

Rugpjūtį tyrimą Baltijos šalyse atliko bendrovė „Norstat“, apklausta 1 tūkst. 18–74 metų Lietuvos gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis