Tyrimas: Lietuvos gyventojai turguje ieško ne pigių, o šviežių produktų

Dauguma turguje apsiperkančių žmonių ten lankosi siekdami įsigyti kokybiškų ir šviežių produktų tiesiai iš ūkininko, o mažesnė kaina, kaip priežastis eiti į turgų, įvardijama tik ketvirtoje vietoje, rodo tyrimas.
Vilniaus Kalvarijų turgus
Vilniaus Kalvarijų turgus / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 3 Kaina Turgus Tyrimas

Tyrimo duomenimis, dvi svarbiausios priežastys, dėl kurių žmonės renkasi turgų, tai galimybė įsigyti lietuviškų produktų tiesiai iš ūkininko bei galimybė gauti šviežesnių produktų. Šiuos faktorius, kaip svarbiausius renkantis turgų, nurodė po 56 proc. respondentų.

Galimybę turguje įsigyti šviežesnių produktų ypatingai vertina moterys (68 proc.) ir jaunimas (62 proc.). Aukščiausio ir vidutinio lygio vadovams (68 proc.) ir namų šeimininkėms (63 proc.) svarbu, jog produktus gali įsigyti tiesiai iš ūkininko.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Kalvarijų turgus
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Kalvarijų turgus

52,5 proc. respondentų nurodė, kad turguje lankosi, nes čia tikisi gauti kokybiškesnių produktų. Labiausiai kokybę akcentavo darbininkai ir techniniai darbuotojai (57 proc.) bei aukščiausio ir vidutinio lygio vadovai (54,5 proc.).

Turgų, kaip vietą kur produktų galima įsigyti pigiau, nurodė 41 proc. respondentų. Tai aktualiausia namų šeimininkėms (52,5 proc.) ir pensininkams (44 proc.).

Po 24 proc. respondentų renkasi turgų dėl to, kad mėgsta asmeninį kontaktą ir apsiperka pas tą patį pardavėją bei dėl galimybės paragauti perkamo produkto.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Kalvarijų turgus
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus Kalvarijų turgus

Dar 23 proc. apklausos dalyvių turgų renkasi dėl to, kad mėgsta pabendrauti su prekybininkais, o apsipirkimas jiems yra ir laiko praleidimo būdas.

Mėgstantiems pirkti turguje svarbu ir tai, jog čia galima rasti prekių, kurių nėra parduotuvėse (20 proc.) ir žinojimas, jog apsipirkdamas palaiko vietos gamintojus (12 proc.).

Apklausos duomenimis, turguje produktų įsigyja 79 proc. Lietuvos gyventojų.

Lietuvos gyventojų apsipirkimo turguje įpročių tyrimą birželio 19–27 d. bendrovės „Benedikto turgus“ užsakymu atliko bendrovė „Spinter research“. Reprezentatyvaus tyrimo metu šalyje standartizuoto betarpiško interviu būdu, kaip teigiama žiniasklaidai išplatintame pranešime, apklausta 1012 respondentų, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų