Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas: pandemija eksportuotojų nebaugina – auga ir plėtra, ir kontraktų vertė

Nors pernai verslas susidūrė su sunkumais dėl COVID-19 pandemijos ir tai turėjo įtakos jų rodikliams, tačiau eksportuojančių įmonių nuotaika išlieka gera, o kas penktai eksportuojančiai įmonei susiklosčiusi situacija padėjo didinti eksporto apsukas. Auga tiek eksportuojančių, tiek ketinančių tą daryti įmonių poreikiai, pastebimas didesnis susidomėjimas kitų šalių rinkomis: dairomasi naujų galimybių, plečiasi šalių, į kurias eksportuojama, sąrašas, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Sunkvežimiai
Sunkvežimiai / 123RF.com nuotr.

Tai rodo verslumo ir eksporto plėtros agentūros „Versli Lietuva“ užsakymu atliktas kasmetinis klientų pasitenkinimo tyrimas, kurį 2020 m. gruodį – 2021 m. sausį vykdė tyrimų bendrovė „RAIT“.

„Vertindami apklausos rezultatus, galime teigti, kad pandemijos poveikis eksportui nėra toks dramatiškas, kokio buvo galima tikėtis. Sudėtingas laikotarpis privertė verslą į situaciją pažiūrėti kūrybiškai, lanksčiai ir greitai suktis iš padėties. Eksportuojančios įmonės elgiasi brandžiai ir ieško naujų verslo partnerių, dairosi į naujas rinkas ir plečia eksporto geografiją.

Pandemijos poveikis eksportui nėra toks dramatiškas, kokio buvo galima tikėtis.

Apklausos duomenimis, net 6 iš dešimties eksportuojančių „Verslios Lietuvos“ klientų pernai pradėjo dirbti su naujomis rinkomis. Taip mažinama rizika dėl galimo ekonominio sulėtėjimo tam tikrose valstybėse. Kartu šie sėkmingi ėjimai rodo, kad auga lietuviškų įmonių konkurencingumas tarptautinėse rinkose“, – sako „Verslios Lietuvos“ eksporto departamento direktorė Rasa Uždavinytė.

Remiantis apklausa, įmonės geriau nei vidutiniškai – 2,9 balo iš 5 galimų – įvertino pasaulinės pandemijos poveikį eksporto apimčiai 2020-aisiais. Net 52 proc. tyrimo respondentų šiuo laikotarpiu esminių skirtumų nepajuto, 26 proc. tikino, kad pandemija jų įmonės eksporto apimtį paveikė neigiamai, tačiau 22 proc. apklaustųjų vertino, kad pandemija turėjo teigiamą įtaką jų eksporto apimties augimui.

2020 m. tarp populiariausių naujų eksporto krypčių buvo Prancūzija (13 proc.), Vokietija (11 proc.), Suomija (10 proc.), Danija (10 proc.), Italija (8 proc.), Belgija (8 proc.), Japonija (7 proc.). Tarp labiausiai geidžiamų rinkų išlieka Vokietija (20 proc. apklaustųjų norėtų pradėti eksportuoti), Švedija (15 proc.), JAV (12 proc.), Norvegija (12 proc.), Danija (12 proc.), Jungtinė Karalystė (10 proc.).

Prie eksporto plėtros prisidėjo ir „Verslios Lietuvos“ teikiamos eksporto skatinimo paslaugos. Beveik 9 iš 10 agentūros klientų tikina, kad su eksporto plėtra susijusios paslaugos padėjo jiems pagerinti veiklos rezultatus.

94 proc. respondentų, bendradarbiaudami su agentūra, surado potencialius užsienio partnerius, 86 proc. pasirašė sutartis, sulaukė konkrečių užsakymų, kurių, apklausos duomenimis, vertė svyravo nuo 700 Eur iki daugiau nei 250 tūkst. Eur. Iš viso 2020 metais su „Verslios Lietuvos“ teikiama pagalba Lietuvos įmonių eksporto kontraktų vertė siekia beveik 30 mln. Eur.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais