Kas antras lietuvis įsitikinęs – Kalėdos yra svarbiausia metų šventė, todėl į jų sutikimą investuoja daug savo resursų. Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ užsakymu atlikta reprezentatyvi „Spinter Research“ apklausa rodo, kad žymią išlaidų dalį sudarys maisto produktų pirkiniai.
Svarbiausi pirkiniai – maistas ir dovanos
Kas trečias apklaustasis šių metų Kalėdų stalo paruošimai ketina išleisti 50-100 Eur. 22 proc. tikisi vaišėms skirti iki 50 Eur. Ketvirtadalis šventiniam stalui numatęs 101-200 Eur biudžetą.
Žymiai mažesnė apklaustųjų dalis (8 proc.) maistui ant Kalėdų stalo ketina išleisti daugiau nei 200 Eur.
Apklausa parodė ir kiek lėšų lietuviai šiemet planuoja skirti dovanoms. Dauguma gyventojų (65 proc.) ketina visoms dovanoms išleisti mažiau nei 120 Eur. Kas ketvirtas nurodė, kad jų biudžetas šioms išlaidoms viršys 120 Eur.
Paklausti apie bendras išlaidas Kalėdoms, maždaug pusė Lietuvos gyventojų (46 proc.) sakė ketinantys joms skirti tiek pat pinigų, kiek pernai. 16 proc. išleis daugiau, o 24 proc. – mažiau pinigų nei praeitoms Kalėdoms.
Nuolaidų ieško ir rinkdamiesi dovanas, ir maisto produktus
Tyrimo metu pirkėjų buvo klausiama, kaip jie ketina taupyti ruošiantis žiemos šventėms.
Rinkdamiesi dovanas, šalies gyventojai dažniausiai stengiasi pirkti prekes su nuolaidomis (37 proc.), 30 proc. šiemet planuoja pirkti pigesnes dovanas, o kiek daugiau nei ketvirtadalis jų tiesiog įsigis mažiau.
15 proc. sako sutaupantys Kalėdų dovanoms panaudodami per metus įvairiose lojalumo programose sukauptus taškus. Kas penktas taupyti dovanoms neplanuoja.
Tuo tarpu perkant maistą nuolaidos svarbios gerokai didesnei pirkėjų daliai. Net 74 proc. nurodė, kad pirkdami maisto produktus ieško pasiūlymų su nuolaidomis.
Sutaupyti apsirūpinant produktais šventėms pirkėjams padeda ir iš anksto pasiruoštas pirkinių sąrašas. Su juo į parduotuves prieš Kalėdas sako keliaujantys 3 iš 4 pirkėjų.
Beveik pusė pirkėjų stengiasi taupyti ir laiką – 43 proc. paprastai maisto produktus nusiperka iš anksto, likus ne mažiau nei savaitei iki švenčių. Tai taip pat padeda suplanuotais pirkiniais apsirūpinti už palankiausią kainą.
Ruoštis – jau pats laikas
Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius Mariaus Tilmanto teigimu, jau kurį laiką parduotuvėse stebimi pirkėjų įpročių pokyčiai. Lankytojai tampa mažiau impulsyvūs, pirkinių krepšeliuose sumažėjo ne pirmo būtinumo prekių dalis, daugiau dėmesio kreipiama į akcijas ir nuolaidas.
Nuolaidų ir kitų geros kainos pasiūlymų svarbą pirkėjams patvirtina ir pardavimų statistika. „Maximai“ pradėjus antiinfliacinę kampaniją „Kainų kaina“, į šį ypač žemos kainos krepšelį įtrauktų prekių pardavimai yra išaugę beveik dvigubai.
„Kad šventės atneštų kuo daugiau džiugesio, kviečiame pirkėjus ruoštis iš anksto ir skirti laiko planavimui. Verta būtų jau susidėlioti šventinį meniu ir pagal jį – reikalingų produktų sąrašą. Taip pat numatyti šventėms skirtą biudžetą ir sudaryti išlaidų planą. Tinkamai apgalvojus ir iš anksto sustygavus apsipirkimus, bus galima pasinaudoti jau dabar parduotuvėse esančiomis akcijomis, nuolaidomis ir geriausiais kainų pasiūlymais“, – sako M. Tilmantas.
Pradėjusi kalėdinę kampaniją „Maxima“ pristatė šventėms skirtą jautrią reklamą, taip pat išleido naująjį prekybos tinklo Kalėdų katalogą. Kad pasiruošimas šventėms būtų lengvesnis, kataloge pristatoma daugiau nei 2000 kruopščiai atrinktų pasiūlymų – nuo eglučių iki dovanų idėjų ir šventinio stalo skanėstų.
Gyventojų apklausą, skirtą pasiruošimui Kalėdoms, „Maximos“ užsakymu spalį atliko „Spinter Research“. Reprezentatyvioje internetinėje apklausoje dalyvavo 1015 18-75 metų amžiaus Lietuvos gyventojai, atsakingi už maisto prekių pirkimą namų ūkiui.