Tai lėmė jau gegužę pasibaigusios kvotos paslaugų sektoriuje. Darbdavių klausimų srautas apie leidimų išdavimo tvarką užsieniečiams pralenkė kitas populiarias – darbuotojų pasiūlos, laisvų darbo vietų registravimo, remiamojo įdarbinimo temas.
„Darbdaviams aktuali bet kokia informacija, susijusi su užsieniečių įdarbinimu. Tai priklauso nuo daugelio aplinkybių: ar žmogus turi leidimą gyventi, ar dirba pas kitą darbdavį, ar jam reikalingas leidimas dirbti, o gal galima pasinaudoti metams nustatyta kvota. Išsiaiškinę tokius dalykus, klientus ne tik konsultuojame, bet ir priimame elektroniniu paštu, ar per vartotojo paskyrą atsiųstus dokumentus“, – pasakojo Vaida Urbanskienė, Klientų aptarnavimo ir paslaugų skyriaus vedėja.
Pernai gauta 20,2 tūkst. skambučių, susijusių su užsieniečių įdarbinimo galimybėmis ir tvarka.
Praėjusiais metais kvota trečiųjų šalių piliečiams buvo išnaudota rugpjūčio pabaigoje, o šiemet dar nesibaigė. „Tai lėmė ir skambučių šia tema srauto santykinį mažėjimą. Tikėtina, kad net išnaudojus kvotą, didelio skambučių srauto nesulauksime, nes darbdaviai linkę laukti naujo trūkstamų profesijų sąrašo ir samdys darbuotojus po naujųjų metų“, – aiškino V.Urbanskienė.
Įdarbinantys užsieniečius darbdaviai daugeliu atvejų turi registruoti laisvą darbo vietą Užimtumo tarnyboje. Darbdavys užsieniečio įdarbinimo dokumentus gali teikti Užimtumo tarnybai per mėnesį nuo skelbimo apie laisvą darbo vietą galiojimo pabaigos. Darbo pasiūlymų registravimas aktualus ir kitiems darbuotojų ieškantiems juridiniams asmenims.
Klientai gali kreiptis į Užimtumo tarnybą ir darbo pasiūlymus registruoti savarankiškai, prisijungę prie vartotojo paskyros internetinėje svetainėje, telefonu, el. paštu ar susitikę su specialistais.
V.Urbanskienė atkreipė dėmesį, kad efektyviausias būdas rasti tinkamų darbuotojų – naudojantis elektroninėmis paslaugomis: „Taip užtikrinamas ilgalaikis bendradarbiavimas, darbdaviai gali redaguoti darbo pasiūlymus, išsamiau ir tikslingiau nurodyti lūkesčius kandidatams.“
Per penkerius veiklos metus Užimtumo tarnyba iš viso sulaukė 826,4 tūkst. skambučių. Pandemijos laikotarpiu fiksuotas didžiausias klientų aktyvumas. 2020 m. sulaukta 236 tūkst. skambučių – tai pusketvirto karto daugiau nei 2019 m. Tuomet Užimtumo tarnybai buvo pavesta kompensuoti darbdavių praradimus dėl karantino, bet vienas populiariausių klausimų išliko laisvų darbo vietų registravimas.
2021 m. išaugo užsienio kalbomis pateikiamų užklausų skaičius: 3,9 tūkst. klientų pageidavo gauti konsultaciją rusų kalba, 456 klientai – anglų.
Per šių metų devynis mėnesius Klientų aptarnavimo ir paslaugų skyriaus darbuotojai sulaukė 126,3 tūkst. skambučių. Iš jų – 36,5 tūkst. buvo darbdavių klausima